3,255 læst ·
22 svar
3k læst
22 svar
Få til 20 graders hældning på vandret regel
Først kløver du hele reglen i tænkt vinkel. Derefter skærer du til enderne i vinkel så langt som de skal fældes ind. I dette tilfælde 47.5mm
Dvs at den indfældede del er i 90 grader rundt om.
Dvs at den indfældede del er i 90 grader rundt om.
Senest redigeret:
Det tror jeg absolut, jeg er meget grundig med detaljer når det er nødvendigt med de møbler jeg laver. På et uklart bræt eller hvad du nu skal have, er det svært at have meninger om detaljer, specielt når du kun har forklaret halvdelen af din "vision".mibe85 sagde:
Men følg din intuition da når den er klar, så får vi se hvordan intuitionen synes du skal fikse vinklen.
Du behøver ikke andet værktøj end en almindelig rundsav her.
Den fungerer både til geringsskæringen af den liggende regel til 20 grader OG til at fælde den ind i stolpen, hvis du ønsker at gøre det. For det sidste er det jo bare at save et snit tværs over stolpen med samme hældning som på reglen.
Den fungerer både til geringsskæringen af den liggende regel til 20 grader OG til at fælde den ind i stolpen, hvis du ønsker at gøre det. For det sidste er det jo bare at save et snit tværs over stolpen med samme hældning som på reglen.
Lad være med at forsænke reglen mod stolpen, det får du ikke noget ud af. Det er fornuftigt at fase reglen for vandafløb. Det er ret enkelt at gøre med en rundsav, endnu enklere med en bordrundsav.mibe85 sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Til sidst spiller det jo ingen rolle, hvis man nu mod forventning ønsker at fælde træet ind og laver affasning på reglerne, og udtaget er lavet i 90 grader. Der bliver en lille sprække, men det er vel ikke hele verden.
Men altså, du skal vel ikke have hældningen ind mod stolpen?
Klik her for at svare