Ja, det er overkurs. Du har brug for andre værktøjer til dette. Havde jeg været nødt til at gøre det, havde jeg brugt en multisav (feinsav).

• Synes
BZMichael
  • Laddar…
Først kløver du hele reglen i tænkt vinkel. Derefter skærer du til enderne i vinkel så langt som de skal fældes ind. I dette tilfælde 47.5mm

Dvs at den indfældede del er i 90 grader rundt om.

Senest redigeret:
K
BZMichael mibe85 sagde:
Tror vi har forskellige følelse for detaljer simpelthen..👍

vil meddele min intuition når den er klar for det.
Det tror jeg absolut, jeg er meget grundig med detaljer når det er nødvendigt med de møbler jeg laver. På et uklart bræt eller hvad du nu skal have, er det svært at have meninger om detaljer, specielt når du kun har forklaret halvdelen af din "vision".
Men følg din intuition da når den er klar, så får vi se hvordan intuitionen synes du skal fikse vinklen.

Hvis jeg forstår rigtigt, så rasper du bare den rigtige vinkel ved stolperne så bredt, at du kan begynde at få en sav ned, og så saver du resten. En rasp har du sandsynligvis, og hvis ikke, så har du brug for en.

Du behøver ikke andet værktøj end en almindelig rundsav her.

Den fungerer både til geringsskæringen af den liggende regel til 20 grader OG til at fælde den ind i stolpen, hvis du ønsker at gøre det. For det sidste er det jo bare at save et snit tværs over stolpen med samme hældning som på reglen.

• Synes
BZMichael
  • Laddar…
ClasseClas
BZMichael mibe85 sagde:
Reglen skal være forsænket mod stolpen, og hvordan man så skal gøre med de 20 grader til vandafløb præcis ved forsænkningen mod stolpen … har fået nogle gode tips, men der er sikkert flere, måske bedre rent ud sagt.🤷‍♂️
Lad være med at forsænke reglen mod stolpen, det får du ikke noget ud af. Det er fornuftigt at fase reglen for vandafløb. Det er ret enkelt at gøre med en rundsav, endnu enklere med en bordrundsav.

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
Til sidst spiller det jo ingen rolle, hvis man nu mod forventning ønsker at fælde træet ind og laver affasning på reglerne, og udtaget er lavet i 90 grader. Der bliver en lille sprække, men det er vel ikke hele verden.

Men altså, du skal vel ikke have hældningen ind mod stolpen?

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.