Er dette overkurs? Overvejer en 20 graders hældning på den vandrette regel som ribberne skal fastgøres på, men problemet er indfasningen mod stolpen se billeder

Har ingen specifikke værktøjer andet end geringssav og rundsav er det så overhovedet muligt?

• Diagram over træramme med indikatorer for 20 graders vinkel for vandafløb og rille til ribbe i stolpe. Utfordringer ved forbindelse mellem delene vises.
  • Illustration af en bærende trækonstruktion med lodret stolpe og vandret bjælke forbundet med skruer, stående på en betonbase.
Klart at det er muligt, hvad er problemet?

ricebridge ricebridge sagde:
Klart att det är muligt, hvad er problemet?
Hvordan er bedste måde at skabe hældningen med for værktøj, og hvordan skal man tænke ved infasningen mod stolpen, med tanke på hældningen?

Tag en tommestok fold ud to slag, bøj den og sæt enden på 78 cm så har du 20 grader, i vinklen ved 40 cm

Senest redigeret:
  • Synes
ricebridge
  • Laddar…
K
Kan du vippe klingen på rundsaven 20 grader?

• Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
K kniv sagde:
Du kan vel vippe klingan på rundsaven 20 grader?
Jep, det går, men hvordan gør jeg med indfældningen mod 95x95 stolpen? Se billedet hvis du ikke forstår.

Ignorér at rakke ned på hvor reglen møder stolpen

• Synes
ricebridge og 2 andre
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Ignorer at skævvride hvor reglen møder stolpen
Og hvordan begynder jeg at save med rundsaven 5cm ind på reglen for hældningen?

Begynd at save 5cm ind ved at føre saven ned gennem træet

• Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
A
Kan du ikke fastgøre bærbjælkerne på den anden side af stolpen, og lave udfasningen med tilsvarende 20 grader på oversiden også?

Typ

En simpel skitse af en stolpe med en udskæring, muligvis til fastgørelse af bærlinor, med en vinklet kant på cirka 20 grader.

• Synes
BZMichael
  • Laddar…
Hva? Du vil jo bare have, at oversiden af reglen har 20 graders hældning for bedre vandafledning. Billederne viser ikke noget om indfældning mod stolpen. Reglen skrues vel bare direkte mod stolpen.
Hvis ikke, må du forklare bedre, hvilken indfældning du mener.

T Thomas_Blekinge sagde:
Hvad mener du? Du vil jo bare have, at oversiden af reglen har 20 grader hældning for bedre vandafledning. Billederne viser ikke noget om indfældning mod stolpen. Reglen skrues vel bare direkte mod stolpen.
Hvis ikke, må du forklare bedre, hvilken indfældning du mener.
Reglen skal være indfældet mod stolpen, og hvordan man så skal gøre med de 20 grader for afledning lige ved indfældningen mod stolpen ... har fået nogle gode tips, men der findes sikkert flere, måske bedre rent ud sagt.🤷‍♂️

A Alexander HB sagde:
Kan du ikke fastgøre bærelejerne på den anden side af stolpen, og lave udskæringen med tilsvarende 20 grader på oversiden også?

Type

[billede]
Nu er vi inde på noget! Men min intuition siger mig, at der findes enklere måder at gå frem på.

K
Fortæl mig gerne, hvad din intuition kommer frem til. For dette virker unødigt kompliceret uden rigtig god begrundelse om hvorfor, specielt indsætningen i stolpen. Uklart hvad det skal opnå. Absolut det enkleste, og definitivt stærkt nok til et hegn osv., er at skrues på skrå direkte i stolpen, så det flugter på den måde, du ønsker at opnå med indsætning.

K kniv sagde:
Fortæl os gerne, hvad din intuition kommer frem til. For dette virker ret unødvendigt kompliceret uden en rigtig god begrundelse for hvorfor, især indfældningen i stolpen. Uklart hvad den skal opnå. Absolut enkleste, og bestemt stærkt nok til et hegn etc., er at skrue den skråt direkte ind i stolpen, så den ligger på den måde, du ønsker at opnå med indfældning.
Tror vi har forskellige fornemmelser for detaljer, helt enkelt..👍

vil fortælle min intuition, når den er klar til det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.