L
Hej!

Loftet i vores stue er af en eller anden grund blevet sænket så meget, at kakkelovnen er blevet for høj, så at sige. Den tidligere ejer havde lavet en ret grov tilpasning af loftet omkring denne. Eftersom jeg har haft en kakkelovnsmager her, der har repareret tilslutningen af kakkelovnen, og han alligevel var nødt til at rive loftet ned omkring den, tænkte jeg, at jeg kunne benytte lejligheden til at fikse loftet omkring lidt pænere. Er der nogen, der har en idé om, hvordan man skal gøre? Afstand til kakkelovn? Hvordan får man lavet en liste, findes der en liste, man kan bøje efter rundingen? Der findes jo i cellplast, men det er måske ikke det mest passende materiale lige her ... :wow:

Alle ideer modtages med tak ...

2012-02-20%2019.53.39.jpg

Kan du ikke lave loftet over kakkelovnen i den gamle højde med en ramme rundt om?

L
Du mener at tage op med lidt mere afstand til kakkelovnen og så sætte et pænere loft over kakkelovnen. Lige nu sidder der en ubehandlet gipsplade ovenover. Hvor tæt kan man gå med træloftet? Kakkelovnen stikker op nogle cm over indvendigt loft.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.