Hej!
Vi bor i et gammelt modulhus fra 60'erne. Vi fik skiftet vinduer og altandøre for nogle uger siden og så da noget vi ikke rigtig havde tænkt på før. I originaludførelsen ser det ud til, at vinduer og altandøre har været en del af den bærende konstruktion, dvs. karmene har taget last. Man kunne tydeligt se, da alt var fjernet, at man helt enkelt har kappet flere bærende reglar.
Så vidt jeg kan se ved blot at øjenmåle tykkelsen på ydervæggen i viden om at reglarne er 95, så kan jeg ikke få det til at hænge sammen i mit hoved, at der skulle kunne være en forstærkningsbjælke som forvandler af.
Man kan se, at det dykker ned, når man står og kigger på det. Vi er begyndt at blive nervøse over dette nu og begyndt at tænke på, hvad der kunne ske ved et kraftigt uvejr. Får man overhovedet forsikringspenge, hvis konstruktionen viser sig at være utilstrækkelig?
Har forsikringsselskaberne bygningsingeniører tilknyttet sig, som klarer sådan noget her? Eller tager de sig ikke af den slags spørgsmål? Hvordan får man ellers fat i en fornuftig bedømmer at diskutere med? Kommunen?