Købte ny lejlighed for nylig, og et mindre opbevaringsrum har en meget "skrabende" og knudret væg, som føles ret ubehagelig. Jeg vil gerne have den jævn og glat...men ved ikke, hvilken metode der er nemmest.

Fik et tip om at sætte en form for renovationstapet op, men tror det bliver svært at få den til at sidde fast? Det andet ville have været at sætte paneler/gipsplader op.

Men overvejer om det billigste og nemmeste ville være at bruge en eller anden form for spartelmasse i rummet. Har aldrig spartlet hele vægge før, men rummet er ikke så stort...så det burde vel måske en amatør kunne klare? :)

Nogen der ved, hvad det kaldes, denne grove mærkelige ting, der sidder på nu? Det ser mere ud, som om det er beregnet til at sidde på ydersiden af et eller andet hus. Væg med grov, ru tekstur i et lille rum; en lyskontakt er synlig. Groft og nubret indendørs vægoverflade i et lille rum, muligvis en opbevaringsplads, der føles ubehagelig og overvejes til udjævning.
 
Rummet er ca. 2*1 meter, så ret lille.

Hvis man skal spartle en så stor flade og få det til at hæfte direkte på væggen, som er der nu. Hvad for spartelmasse og metode bør man bruge da?
 
Findes både tapet og puds som ser sådan ud, så tjek først hvad det kan tænkes at være.
 
S Stefan1972 sagde:
Der findes både tapet og puds, der ser sådan ud, så tjek først, hvad det kan tænkes at være.
Det er ikke tapet...og meget hårdt.
Nogen sagde, at det var et h*lvete at slibe ned. Så tænker jeg, at det er bedre at lægge noget ovenpå i stedet.
 
Vi havde sådan en væg i gildestuen, var farve med noget iblandet. Var utroligt træls at slippe af med... endte med, at jeg skrabede det ned i håb om at slippe for at pudse væggen om. Jeg droppede omfugningen, men der kan ses skrabemærker.

Ved du, hvad væggen består af? Gips?

Foruden renoveringstapet findes der renoveringsgips, måske kan det passe i dette tilfælde.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.