Hej!
Jeg er i gang med at bygge et nyt hegn og skal også sætte et par porte op. Problemet er, at der sidder brækkede hængselsbeslag, som jeg gerne vil have ud uden at sprække stolperne. I 2 af dem er der noget, der ligner svejsepropper, og i de andre 2 er der bolte tilbage, men som er gået af et stykke inde.
Så mit spørgsmål er, har I nogen gode forslag til at få disse ud?

Mvh Manne

Bore....

Svejs en øje. Varm og træk ud.

Opvarm ikke, stenen kan revne. At bore er en elendighed, sørg for at starte midt i og prøv at bore lige fra begyndelsen. Start med en mindre boremaskine, 5mm kan være passende. Kommer boret mod stenen, bliver det let sløvt på kanten, men der findes nye.

Protte

Okay, Måske bedre at køle ned for at få jernet til at bevæge sig, så det bliver lettere at trække ud.

Afhængigt af hvordan det ser ud, ville jeg nok have prøvet at svejse en øje. Tror ikke risikoen for, at det sprækker er stor, men for en sikkerheds skyld, lad det køle langsomt af. Derimod kan det være svært at få en svejsesøm, hvis det er rustent.

Rust er ikke noget større problem, hvis man kører med pind, men hvis brudstedet ligger indenfor overfladen, så kan man ikke komme til at svejse.

<< og i de andre 2 er der bolte tilbage i, men som er knækket et stykke inde.>>

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.