Hej!
Jeg har en lille overvejelse, da jeg ikke rigtig kan lide synet af beslag, selvom de er ekstremt praktiske. På mit udestue vil jeg ikke have noget tagskæg, så tagbjælkerne vil slutte til bærende side. Holder det, hvis jeg limskruer en 45x45 regel for at bære en 56x180 tagbjælke?
Fakta:
Tagbjælkernes spændvidde: 3 meter.
Bærende bjælke 90x225 spændvidde: 3,4 meter.
Tagbelægning: Råspont, tagpap og tagplader.
Tak på forhånd, gutter og piger!
Jeg har en lille overvejelse, da jeg ikke rigtig kan lide synet af beslag, selvom de er ekstremt praktiske. På mit udestue vil jeg ikke have noget tagskæg, så tagbjælkerne vil slutte til bærende side. Holder det, hvis jeg limskruer en 45x45 regel for at bære en 56x180 tagbjælke?
Fakta:
Tagbjælkernes spændvidde: 3 meter.
Bærende bjælke 90x225 spændvidde: 3,4 meter.
Tagbelægning: Råspont, tagpap og tagplader.
Tak på forhånd, gutter og piger!
Kom nu, jeg ved, at I kan det her!
Eller var det måske et dumt spørgsmål?
Jeg gjorde sådan på mit udestue. Lettede også monteringen utrolig meget. Har sadeltag og satte 45-er både på kippen og ydre bærende bjælker. Så var det bare at lægge tagbjælkerne på plads.
Men... jeg supplerede også med at skrue nogle fede skruer fra bærende bjælkens yderside ind i endetræet på tagbjælkerne. Føles som om det sidder bedre sammen da. Min bærende bjælke er dog kun 42mm tyk.
Men... jeg supplerede også med at skrue nogle fede skruer fra bærende bjælkens yderside ind i endetræet på tagbjælkerne. Føles som om det sidder bedre sammen da. Min bærende bjælke er dog kun 42mm tyk.
Ja det er klart, nogle særlige anbefalinger? Tænkte på en 6.0x100 skrue CC 30cm? Hvilken lim ville være mest egnet? Hvilken som helst trælim?
Klik her for at svare