Vi har nu revet gipsvægge på stueetagen, som har siddet med metalramme. Vi vil gerne rive disse regler ned også, men vi er usikre på, om de er bærende. Vi har skåret et stykke af gipstaket og fundet, at der ligger en stor bjælke, der hviler på denne, der hvor jeg har markeret med rødt (Bjælken er lige så stor som den mørkebrune længere mod hallen på billederne). Dette er en 2-etagers villa. Reglen er omtrent 100x100.
**Første gang jeg laver indlæg her, så ved ikke om det lagt i den rigtige kategori.
**Første gang jeg laver indlæg her, så ved ikke om det lagt i den rigtige kategori.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Helt umuligt at vurdere uden tegninger, både planer fra begge etager og sektion er nødvendige. Det virker lidt inkonsekvent med både limtræsbjælke + søjle (mørklakerede) og ret kraftigt almindeligt tømmer. Jeg synes ikke, man skal rive så meget som I har gjort uden først at have kontrolleret, hvad der kan være bærende. Tænkte I ikke på, at huset kan kollapse?
De andre huse på samme række har revet præcis de samme vægge som vi har revet nu, så vi har været meget sikre på disse. Der er desværre ingen konstruktions tegninger, men vi havde dygtige tømrere her i dag, som har inspiceret for os, så vi føler os sikre nu. Tak for jeres svar!
Hvis I prøver at logge ind på "lantmäteriet" og "min fastighet" kan jeres tegninger findes der. Sådant plejer at være tilgængeligt. For større renoveringer som jeres er de uvurderlige!V Vicksaperol sagde:
Stefan N sagde:
Præcis derfor har vi ikke revet nogle bjælker men kun vægge med tynde metalreglar for øjeblikket. Bare så du ikke misforstår mig.Stefan N sagde:
Når jeg nu læser indlægget efterfølgende, indser jeg, at det kan misforstås. Vi har IKKE skåret noget af, som vi er usikre på.V Vicksaperol sagde:Vi har nu revet gipsvægge i stueetagen, som har siddet med metalramme. Vi vil gerne rive disse reglar også, men vi er usikre på, om de er bærende. Vi har skåret et stykke af gipstaket af og fundet ud af, at der ligger en stor bjælke, som hviler på denne, hvor jeg har markeret med rødt (Bjælken er lige så stor som den mørkebrune længere mod hallen på billederne). Dette er en 2 plans villa. Regeln er cirka 100x100.
**Første gang jeg laver et indlæg her, så jeg ved ikke, om det er lagt i den rigtige kategori.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kan man læse om væggen er bærende?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Er væggen mellem soveværelse og dagligstue bærende?
Er blåbetonvæggen bærende?
Är väggen bärande? Gullringhus byggt 1981
Planlösningar -
Öppna upp kök, är väggen bärande?
Planlösningar