Vi skal rive væg mellem to soveværelser for derefter at bygge den op igen i lidt anderledes udførelse.
Huset er stueplan (hvor denne væg er), uindrettet loft og kælder bygget i -64.

Nu har vi fjernet garderoberne, der var i væggen, og der er så blåbetonblokke. Kan denne væg være bærende?
Væggen står ikke i samme retning som tagryggen.

• Plan over hus med markeret væg i rødt mellem to soveværelser, muligvis bærende. Opførelsesår 1964. Entré, loft og kælder.
sektionsritning, tegning af spær gør det lettere

Hvordan ser det ud ved taget, hvor blokkene "tilslutter"? Jeg havde en væg i blåbetong, som jeg fjernede, hvor det var tydeligt, at den ikke kunne være bærende, netop fordi den tilsluttede mod brædder, der dannede et indvendigt loft. Den var altså opført på et senere tidspunkt og var sikker at erstatte. Dette loft havde fået gipsplader på sig på et senere tidspunkt, så det var ikke indlysende, før jeg begyndte at rive i rummet.

E egge80 sagde:
sektionsritning , ritning på takstolar underlättar
Underletter disse?

• Bygningsplaner med detaljerede mål og stregtegninger, der viser grundplan og struktur på en konstruktion.
  • Bygningsplaner med detaljer om strukturelle komponenter og målinger, muligvis brugt i byggeri.
Billede 1: rød = man kan se ind til rummet ved siden af.
Grøn = isolering. Blå = gipsplade.
Billede 2: venstre væg af garderoben mod loft.

• Åben skillevæg ses med åbning ind til nabo rum markeret i rød, isolering i grøn og gipsplade i blå.
  • Venstre væg af en garderobe mod loftet. Rå mur og gipsplader ses samt isolering i hjørnet. En revne er synlig langs loftet.
Nej, den aktuelle væg er ikke bærende.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.