686 læst ·
4 svar
686 læst
4 svar
Er væggen mellem soveværelse og dagligstue bærende?

Hej,
Jeg undrer mig om nogen kan hjælpe mig med at afgøre, om væggen mellem soveværelse og dagligstue er bærende.
Selvfølgelig vil vi også kontakte en bygningsingeniør for at få en professionel udtalelse, hvis vi skulle gå videre og rive den. Det drejer sig om en lejlighed i en etageejendom bygget i mursten 1939.
Edit: Selvfølgelig vil vi følge alle regler og forskrifter. Vi har allerede fået ok fra bestyrelsen vedrørende en anden bærende væg (hvor vi ønsker at åbne op med en dør). Den væg, jeg nu spørger om, er en anden, og den vil vi - hvis vi vælger at gå videre - gøre som vi gjorde med væg nr. 1 (kontakte bestyrelsen, udtalelse fra bygningsingeniør, søge byggetilladelse osv.).
Tak på forhånd!
Venlige hilsener,
Jonas
Senest redigeret:
Tak for det hurtige svar!
Vi glemte at tilføje, at vi allerede ved, at væggen mellem soveværelserne er bærende, og at væggen mellem soveværelse og dagligstue er cirka 10 cm tyk.
Vi glemte at tilføje, at vi allerede ved, at væggen mellem soveværelserne er bærende, og at væggen mellem soveværelse og dagligstue er cirka 10 cm tyk.
Vigtigt at du har en dialog med bestyrelsen for BRF om dette da vægge ejes af dem uafhængigt af om de er bærende eller ej.
Selvfølgelig vil vi have en dialog med bestyrelsen (samt almindelig bygningsingeniør for en udtalelse), hvis vi går videre - lige nu er det kun en overvejelse.Karl-Ove Qvarfordt sagde:
Klik her for at svare