Hej med jer,

Undrer om nogen kan hjælpe mig med at tolke tegningen af min lejlighed.
Jeg overvejer, om den markerede væg er bærende (det som er markeret med rødt)?

Der har tidligere siddet en dobbelglasdør i åbningen, men nu ville jeg gerne åbne mere op mellem køkken og stue nemlig.

mvh H
 
  • Grundplan af lejlighed med markeret væg i rødt mellem køkken og vardagsrum. Diskussion om hvorvidt væggen er bærende.
  • Værelse med en åbning, markeret med rødt langs kanten, mellem stue og spisestue. Tidligere dobbeltdør åbning, nu spørgsmål om bærende væg.
  • Plantegning af en lejlighed med markeret rød væg mellem køkken og stue, spørgsmål om væggen er bærende. Tidligere dobbeltglasdør i åbningen.
Det kan ikke siges helt sikkert bare ud fra et billede og tegningen, men væggen ser ud til at være ret tyk, så risikoen er nok ret stor for, at den er bærende, men for at være sikker er det nok bedst, at du tilkalder en konstruktør.
 
harry73
Hvis loft og gulv er beton, og væggen er træ, er den ikke bærende, ellers kan det ikke ses på billede + tegning
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.