V viewpoint #1 Medlem · Värmland · 1 indlæg 18 apr 2012 klokken 19:52 viewpoint Medlem Värmland 1 indlæg 18 apr 2012 klokken 19:52 #1 Hej med jer, Undrer om nogen kan hjælpe mig med at tolke tegningen af min lejlighed. Jeg overvejer, om den markerede væg er bærende (det som er markeret med rødt)? Der har tidligere siddet en dobbelglasdør i åbningen, men nu ville jeg gerne åbne mere op mellem køkken og stue nemlig. mvh H #bærende-væg-tegning #væg
Hej med jer, Undrer om nogen kan hjælpe mig med at tolke tegningen af min lejlighed. Jeg overvejer, om den markerede væg er bærende (det som er markeret med rødt)? Der har tidligere siddet en dobbelglasdør i åbningen, men nu ville jeg gerne åbne mere op mellem køkken og stue nemlig. mvh H
N noone70 #2 Nybygger · Midgård · 4 373 indlæg 19 apr 2012 klokken 08:27 noone70 Nybygger Midgård 4,373 indlæg 19 apr 2012 klokken 08:27 #2 Det kan ikke siges helt sikkert bare ud fra et billede og tegningen, men væggen ser ud til at være ret tyk, så risikoen er nok ret stor for, at den er bærende, men for at være sikker er det nok bedst, at du tilkalder en konstruktør.
Det kan ikke siges helt sikkert bare ud fra et billede og tegningen, men væggen ser ud til at være ret tyk, så risikoen er nok ret stor for, at den er bærende, men for at være sikker er det nok bedst, at du tilkalder en konstruktør.
harry73 #3 Altvidende · Skåne · 15 767 indlæg 19 apr 2012 klokken 12:51 harry73 Altvidende Skåne 15,767 indlæg 19 apr 2012 klokken 12:51 #3 Hvis loft og gulv er beton, og væggen er træ, er den ikke bærende, ellers kan det ikke ses på billede + tegning
Hvis loft og gulv er beton, og væggen er træ, er den ikke bærende, ellers kan det ikke ses på billede + tegning