Jeg har en væg, som jeg vil fjerne i kælderen, se grøn pil. Jeg har svært ved at se, at den skulle være bærende, men hvad synes I? Planen er at åbne op det hele lidt for at få et fornuftigt vaskerum.

• Plantegning af kælder med hobbyrum, garage, sauna og tørrerum. En grøn pil peger på en væg mellem tørrerum og fyrrum, foreslået til fjernelse.
  • Plantegning af en kælder med en grøn pil, der peger på en væg, som planlægges fjernet for at skabe en mere funktionel vaskerum.
  • Plantegning af kælder med en grøn pil, der peger på en væg i et rum markeret som "sovrum". Væggen overvejes fjernet for ombygning.
  • Bygningstegning af hus med markering af væg i kælderen, der planlægges fjernet for at skabe en bedre vaskerum.
  • 3D-plan af kælder med vægge i orange, rum og tre vaskemaskiner. Grøn pil markerer væg, der diskuteres om den er bærende.
H Hammarfall sagde:
Jeg har en væg, som jeg vil fjerne i kælderen, se grøn pil. Jeg har svært ved at se, at den skulle være bærende, men hvad synes I? Planen er at åbne op det hele lidt for at få en fornuftig vaskerum.
Nej den er ikke bærende

• Synes
Hammarfall
  • Laddar…
Let som n plätt at rive den væg. Skulle jeg også kunne plukke denne væg?
(orange markering)

• Plantegning af et hus med en orange markeret væg mellem torkrum og svale.
Det er muligt men ikke helt sikkert. Hvordan er etageadskillelsen mellem kælder og stueetage udført?

J justusandersson sagde:
Det er muligt men ikke helt sikkert. Hvordan er bjælkelaget mellem kælder og stueetage udført?
Jeg har desværre for dårlige kundskaber om det. Ved at det er beton men ikke så meget mere end det. Jeg undrede mig mest for at forsøge at finde en passende planløsning, men det er måske lige så godt at væggen bliver.

Hvis det er et betonbjælkelag, skal man tjekke armeringstegningerne for at kunne sige noget med sikkerhed. Jeg tror ikke, det er besværet værd.

• Synes
Hammarfall
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Om det er et betonbjælkelag, skal man tjekke armeringstegningerne for at kunne sige noget sikkert. Jeg tror ikke, det er besværet værd.
Tak. Væggen får blive.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.