Sittställning
Har forsøgt at finde nogen konkret info omkring om puds mørtel c er lig med en gennemfarvet mørtel f.eks. Finja sækkeskurningsmørtel vs pudsemørtel c hånd combimix

Nogen der kan lave en hurtig gennemgang for mig, hvis der er nogen praktisk forskel? Min hensigt er at påføre det på en murstensfacade.

Gennemfarvet ånder mere end malet puds nogle andre fordele?

Sittställning
Hvor gemmer alle murere sig! Skal man være nødt til at omskole sig for at forstå mere i denne branche ?:crysmile: nogen der tager imod en praktikant ? ;)

B
Tror de gemmer sig her:
https://www.byggahus.se/forum/forums/stenhus.29/

Det er jo generelt set ikke mørtlen, der er dyr, det er jo tiden. Hvorfor satse? Udendørs på et så følsomt sted som en facade (og som bliver svært at udbedre, hvis det ikke bliver godt) ville jeg nok ikke satse, bestemt ikke tæt på jorden eller på et sted, der er udsat for vand. Bagsiden af garagen, som ikke ses måske man kunne have satset på...

Sittställning
B BSOD sagde:
Tror de gemmer sig her:
[link]

Det er jo generelt set ikke mørtlen, der er dyr, det er jo tiden. Hvorfor tage chancen? Udendørs på et så følsomt sted som en facade (og som bliver svær at rette op på, hvis det ikke bliver godt) ville jeg nok ikke tage chancen, bestemt ikke tæt på jorden eller et sted, der er udsat for vand. Bagsiden af garagen, som ikke ses, måske kunne man tage chancen der...
Det er sikkert sådan, at jeg har placeret tråden forkert da.

Nej, præcis man vil jo ikke tage chancen med det men lidt derfor jeg undrer mig, om der egentlig er nogen forskel mellem dem ud over selve farven.

Se hvad forskellen er på størrelsen af ballast, altså sandet. Puds mørtel C plejer at have op til 3 mm. Det betyder, at du skal påføre et tykkere lag end 3 mm, for at du ikke risikerer sten, der ødelægger det hele, når du begynder at skure.

Jeg kender ikke det andet produkt, men en sækkevaskemørtel lyder som om, det er beregnet til netop det, dvs. ballast med mindre sten, ofte 1 mm. Vælg efter behov.

Sittställning
ylven ylven sagde:
Se hvad forskellen er på størrelsen af ballast, altså sandet. Puds C plejer at have op til 3 mm. Det betyder, at du skal påføre et tykkere lag end 3 mm for ikke at risikere sten, der ødelægger alt, når du begynder at skure.

Jeg kender ikke det andet produkt, men en sæk-skure-brug lyder som om det er beregnet til netop det, dvs. ballast med mindre sten, ofte 1mm. Vælg efter behov.
Der findes puds c hånd, 0-1mm. Men du har ret, stenen er finere i sæk-skure-posen, udvalgt for farven osv.

• Synes
ylven
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.