Er PL400 ikke længere lige så giftig? Tidligere var den da endda forbudt at bruge på arbejde? Nu virker den mindre farlig end PL600? Se her: https://www.illbruck.com/sv_SE/produkter/illbruck-innovationer/valj-ratt-monteringslim/ Under "Miljö & hälsa" får den højeste score?
Jeg skal lime et fyrretræsgulv, hvor det ikke er muligt at skrue på cirka 1 kvm, og jeg har børn, der sandsynligvis vil være i nærheden og desuden sove i ikke langt derfra bagefter. Er det farligt? Bør det undgås? Eller er det ikke længere farligt?
Har læst, at trælim ofte er bevist kræftfremkaldende - er PL400 det også?
Venlige hilsner,
Jeg skal lime et fyrretræsgulv, hvor det ikke er muligt at skrue på cirka 1 kvm, og jeg har børn, der sandsynligvis vil være i nærheden og desuden sove i ikke langt derfra bagefter. Er det farligt? Bør det undgås? Eller er det ikke længere farligt?
Har læst, at trælim ofte er bevist kræftfremkaldende - er PL400 det også?
Venlige hilsner,
Medlem
· Västmanland
· 194 indlæg
Besvarer ikke dit spørgsmål, men hvorfor skulle et stof, som du ikke engang kommer i kontakt med, være skadeligt?MrZero sagde:Er PL400 ikke længere lige så giftig? Tidligere var den vel endda forbudt at bruge på job? Nu virker den mindre farlig end PL600? Se her: [link] Under "Miljø & sundhed" får den højeste point?
Jeg skal lime et fyrretræsgulv, hvor det ikke er muligt at skrue på ca. 1 kvm, og jeg har børn, der sandsynligvis vil være i nærheden og desuden sove ikke langt derfra senere. Er det farligt? Bør det undgås? Eller er det ikke længere farligt?
Jeg har læst, at trælim ofte er bevist kræftfremkaldende - er PL400 det også?
Venlig hilsen,
Måske radioaktivitet kan trænge igennem, hverken gift eller asbest.
Så længe du bruger limet til de anvendelsesområder, som det er beregnet til, og bruger det i henhold til anvisningerne, behøver du ikke bekymre dig.
Hvis limet var virkelig farligt, ville det ikke blive solgt.
Hvis limet var virkelig farligt, ville det ikke blive solgt.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 617 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,617 indlæg
PL400 er helt ufarligt. I mit tidligere liv som Tømrer/Snedker brugte vi det næsten dagligt ... indtil videre (25 år siden) har jeg ingen skader af det ... så vidt jeg ved 
Brug plastikhandsker hvis du er bekymret, fremragende til at lime et fyrretræsgulv med.
Brug plastikhandsker hvis du er bekymret, fremragende til at lime et fyrretræsgulv med.
Klik her for at svare