P
Er PL400 ikke længere lige så giftig? Tidligere var den da endda forbudt at bruge på arbejde? Nu virker den mindre farlig end PL600? Se her: https://www.illbruck.com/sv_SE/produkter/illbruck-innovationer/valj-ratt-monteringslim/ Under "Miljö & hälsa" får den højeste score?

Jeg skal lime et fyrretræsgulv, hvor det ikke er muligt at skrue på cirka 1 kvm, og jeg har børn, der sandsynligvis vil være i nærheden og desuden sove i ikke langt derfra bagefter. Er det farligt? Bør det undgås? Eller er det ikke længere farligt?

Har læst, at trælim ofte er bevist kræftfremkaldende - er PL400 det også?

Venlige hilsner,

MrZero sagde:
Er PL400 ikke længere lige så giftig? Tidligere var den vel endda forbudt at bruge på job? Nu virker den mindre farlig end PL600? Se her: [link] Under "Miljø & sundhed" får den højeste point?

Jeg skal lime et fyrretræsgulv, hvor det ikke er muligt at skrue på ca. 1 kvm, og jeg har børn, der sandsynligvis vil være i nærheden og desuden sove ikke langt derfra senere. Er det farligt? Bør det undgås? Eller er det ikke længere farligt?

Jeg har læst, at trælim ofte er bevist kræftfremkaldende - er PL400 det også?

Venlig hilsen,
Besvarer ikke dit spørgsmål, men hvorfor skulle et stof, som du ikke engang kommer i kontakt med, være skadeligt?

Måske radioaktivitet kan trænge igennem, hverken gift eller asbest.

Så længe du bruger limet til de anvendelsesområder, som det er beregnet til, og bruger det i henhold til anvisningerne, behøver du ikke bekymre dig.

Hvis limet var virkelig farligt, ville det ikke blive solgt.

• Synes
pacman42 og 1 anden
  • Laddar…
Mats-S
PL400 er helt ufarligt. I mit tidligere liv som Tømrer/Snedker brugte vi det næsten dagligt ... indtil videre (25 år siden) har jeg ingen skader af det ... så vidt jeg ved :)
Brug plastikhandsker hvis du er bekymret, fremragende til at lime et fyrretræsgulv med.

• Synes
1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.