N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 463 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,463 indlæg
Væggen er smal på tegning, da "plejer" den ikke at være bærende, ydervæggene som er tykkere på tegning er bærende.
Så ser man jo bare et regelværk for at skrue plader, ser intet bærende i væggen.
Ved ikke om nogen anden har en anden mening.
Så ser man jo bare et regelværk for at skrue plader, ser intet bærende i væggen.
Ved ikke om nogen anden har en anden mening.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,121 indlæg
Jeg har bedt en af forumets eksperter inden for bygningskonstruktion kigge på denne tråd, men jeg ved naturligvis ikke, om han har tid. Med den slags tagspær tør jeg ikke engang gætte.Bokani sagde:
Spær virker til at ligge på tværs af huset, så væggen du vil rive ned, ligger parallelt med spærerne. Så bærer væggen ikke en del af tagkonstruktionen. Derimod kan væggen fungere som støtte for loftet. Hvor meget kan du se på loftet? Har du isolering på loftet?
Tagpanelerne er sømmet fast mod spærbjælkerne. Jeg kiggede på loftet, og over indvendige vægge er spærbjældnen, mellemrum er 120. Jeg fjernede listerne, der skjuler både revnerne og sømmene. Man kan se det på billederne. mvh bokaniharry73 sagde:






N neo11 sagde:
N neo11 sagde:
Tvivlsom om støtte til indersiden af loftet, listen i stuen som jeg fjernede var kun 3 cm bred og 0,5 tyk.N neo11 sagde:

Klik her for at svare





