3,226 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Er det umuligt at få fat i vindskeder på 8m?
Leder efter vindskiver 170/22mm til byggeriet, og for at undgå at sammensætte vil det være godt med 8m længder. Taget er 7,60.
Det ser ud til, at 7,20 er en form for standard, da det er tilgængeligt hos mange trælastforretninger, men ingen kan skaffe den længde, jeg leder efter.
Er det bare at give op og sammensætte, eller findes der en leverandør, der sælger 8m?
Det ser ud til, at 7,20 er en form for standard, da det er tilgængeligt hos mange trælastforretninger, men ingen kan skaffe den længde, jeg leder efter.
Er det bare at give op og sammensætte, eller findes der en leverandør, der sælger 8m?
Ikke svar på dit spørgsmål helt, men hos min bolist butik opdagede jeg forleden en form for bræt, som var grundmalet og havde rette kanter på alle sider, men kortsiderne havde fer og not. Jeg spurgte, hvad det var, og det var tilsyneladende en producent, der havde udviklet det netop til folk, der har brug for lange vindskeder. Dog var de tykkere end 22mm, kan ikke huske, måske 28mm. Det var tilsyneladende, så samlingerne ikke slår sig.JanneT5 sagde:Leder efter vindskeder 170/22mm til byggeriet, og for at undgå at lave samlinger ville det være dejligt med 8m længder. Taget er 7,60. Det ser ud til, at 7,20 er en form for standard, for det findes hos mange byggemarkeder, men ingen kan skaffe den længde, jeg leder efter. Er det bare at give op og lave samlinger, eller findes der en leverandør, der sælger 8m?
Som sagt, jeg ved, at det ikke var svar på dit spørgsmål, eller om det var dette, du mente med at lave samlinger i vindskederne.
Tak så meget, ja egentlig så er jo ikke brædderne så lange, men de er sammensatte på fabrikken fortalte snedkeren. Har talt med det lokale savværk som desuden kørte lego for noget grossistfirma som solgte vindskeder i ét stykke. Denne virksomhed blev dog lukket for nogle år siden.
Klik her for at svare