Byg med rigtige vægge.
Den dag, man vil skifte garderober, sætter man ikke pris på løsninger, der kræver, at man skal bygge væggene om.
Vægkonstruktion passende...
Gips, 45x70 med isolering, gips. dvs. væggens tykkelse bliver 96 mm.
Har man brug for bedre fastgørelsesmuligheder, så tilføj spån eller OSB bag gipsen, dvs. 12 mm på hver side.
Det kan være passende allerede nu at overveje fremtidige behov; ønsker man at skifte til skydedøre, så husk på, at den totale dybde da bliver tættere på 700 mm end 600 mm.
/Kent
/Kent
Den dag, man vil skifte garderober, sætter man ikke pris på løsninger, der kræver, at man skal bygge væggene om.
Vægkonstruktion passende...
Gips, 45x70 med isolering, gips. dvs. væggens tykkelse bliver 96 mm.
Har man brug for bedre fastgørelsesmuligheder, så tilføj spån eller OSB bag gipsen, dvs. 12 mm på hver side.
Det kan være passende allerede nu at overveje fremtidige behov; ønsker man at skifte til skydedøre, så husk på, at den totale dybde da bliver tættere på 700 mm end 600 mm.
/Kent
/Kent
Hvis du fylder hulrummet med stenuld og gerne to lag gips, kan det fungere ret godt lydmæssigt. Jeg har en tilsvarende løsning uden isolering og med et lag træfiberplader mellem mine teenageres værelser, hvilket ikke er vellykket. Det er nok, at den ene har tv'et tændt om aftenen, så bliver det et forfærdeligt liv, fordi det kan høres igennem... Tænker at skrue på nogle lag gips for at forhindre blodsudgydelser...
Du skal sørge for, at den ene side ikke har kontakt med den anden. Det jeg mener er, hvis du lægger en 45+95 der oppe og en lige der nede. Har regler som står op som er 45+70. Så det bliver som en slalombane. De forskellige sider af rummets regler og gips må ikke mødes. Du skal have en så tung isolering som muligt, tag stenuld. Held og lykke. Er der noget, der er uklart? Skriv.
Det virker at gøre som du har tænkt, men går garderobeskabene helt op til loftet? ellers bliver det lidt mærkeligt med gips på kun den ene side af reglarne..
Hvis det er en tankevurpa, og garderobeskabene ikke går til loftet, så ville jeg også have bygget en væg mellem det ensomme garderobeskab og de andre,
Hvis det er en tankevurpa, og garderobeskabene ikke går til loftet, så ville jeg også have bygget en væg mellem det ensomme garderobeskab og de andre,
Du skal have gips på begge sider.
Klik her for at svare