Vi bor i en murstensvilla fra 1963 med kælder. For et år siden drænerede vi rundt om huset og satte isodrän.
Da vi flyttede ind, lå der et tæppe direkte på betonen i et af rummene i kælderen. Besigtigelsesmanden sagde, at det ikke var noget problem, og vi har ikke bemærket nogen dårlig lugt eller lignende.
Men nu undrer jeg mig over, om dette er den rigtige type tæppe at have i en kælder? Jeg vendte et stykke af det og syntes, det så lidt uhygiejnisk ud under. Er det hvide saltudtræk?
Du kan mærke, om det er den rigtige slags tæppe. Det skal være filt i bunden, såkaldt nålefilt, ikke en gummiagtig underside. Det burde være nok at tage tæppet ud, gøre det rent og lægge det tilbage, hvis undersiden er af filt.
Det lyder som et godt tegn. Jeg syntes, jeg kunne skimte det på det sidste billede, men jeg ville ikke tage nogen chancer. Det ville altså have set væsentligt meget værre ud, hvis tæppet havde været tæt underneden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.