Vi bor i en murstensvilla fra 1963 med kælder. For et år siden drænerede vi rundt om huset og satte isodrän.

Da vi flyttede ind, lå der et tæppe direkte på betonen i et af rummene i kælderen. Besigtigelsesmanden sagde, at det ikke var noget problem, og vi har ikke bemærket nogen dårlig lugt eller lignende.

Men nu undrer jeg mig over, om dette er den rigtige type tæppe at have i en kælder? Jeg vendte et stykke af det og syntes, det så lidt uhygiejnisk ud under. Er det hvide saltudtræk?

Gråt gulvtæppe i kælder med afskallende maling og mulig saltudtræk på væggen over. Blå radiator til venstre. Kabel ligger på gulvet. Billede af et rum i en kælder med blå måtte delvist rullet tilbage, afslørende gulv med mulige saltudfældninger og fugtskader på væggene. En hånd løfter hjørnet af et tæppe i en kælder, afslører underlaget med mulig hvid saltopbygning og snavs.
 
L
Du kan mærke, om det er den rigtige slags tæppe. Det skal være filt i bunden, såkaldt nålefilt, ikke en gummiagtig underside. Det burde være nok at tage tæppet ud, gøre det rent og lægge det tilbage, hvis undersiden er af filt.
 
På det sidste billede kan du se, hvordan det ser ud nedenunder, føles som blød bomuld.
 
L
Det lyder som et godt tegn. Jeg syntes, jeg kunne skimte det på det sidste billede, men jeg ville ikke tage nogen chancer. Det ville altså have set væsentligt meget værre ud, hvis tæppet havde været tæt underneden.
 
  • Synes
Christian Ek
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.