Jeg har et problem, jeg skal rive nogle indervægge i et hus, jeg lige har købt. Det er væggene, som jeg har markeret på denne tegning. Den ene er bygget ud fra murstocken og den anden mod en ydervæg (terrasse udenfor), begge er ca. 1 meter lange. Tagstolene er forstærket tidligere på forskellige steder. Hele huset er ca. 60 kvadratmeter.
Det ser ud til, at disse vægge er opsat efter taget, da tagpladerne er de samme i begge rum.
Tror I, at disse er bærende? Jeg havde nemlig tænkt mig at rive dem næste weekend og håber på at slippe for at få en snedker til at komme, da jeg vil blive færdig så hurtigt som muligt.
Tak for de hurtige svar. Jeg har desværre ingen billeder lige nu, men kan tage i weekenden. Tagspær er af typen sakstagspær og går altså fra den ene langsiden over til den anden. Måske en dårlig forklaring
De er begge to fagværker, selvom udseendet er forskellige. Begge typer hviler på oplæggene i enderne (dvs ydervæggene) og behøver ingen mellemliggende støtte.
Det er væggene, som jeg har markeret på denne tegning. Den ene er bygget ud fra murstocken, og den anden op mod en ydervæg (terrasse udenfor), begge er ca. 1 meter lange. Tagspærene er forstærket tidligere forskellige steder. Hele huset er ca. 60 kvadratmeter.
Det ser ud til, at disse vægge er sat op efter taget, da loftpladerne er de samme i begge rum.
Tror I, at disse er bærende? Jeg tænkte nemlig at rive dem ned næste weekend og håber på at undgå at tage en snedker ind, da jeg vil være færdig så snart som muligt.
For lidt info.
Er det tag eller overetage ovenover?
Hvilken retning ligger tagspær/bjælkelag på?
Hvor bredt/langt er huset?
Er tagspær/bjælkelag hele der, hvor det passerer murstocken, eller delt (skåret)?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.