På besøg i Norges hovedstad fandt vi en skifervæg, som vi virkelig faldt for (se billede). Vi kunne godt lide denne "smal-stribede" variant. Vi har tænkt os at sætte vores ovenover skabet i badeværelset. Spørgsmålet er bare, hvor man i Sverige finder noget lignende? Er der nogen, der har set det? Er der nogen, der har sat noget lignende op i badeværelset og vil inspirere med nogle billeder?

Den vi fandt leveres fra Norsk Steinmiljø og hedder kort og godt: Stone Wall

Billedet var det bedste, jeg kunne finde...

1024-sws-05.jpg

Findes lignende på de fleste fliseforretninger. Så det på Bauhaus sidst jeg var der fx.

Hvad jeg tidligere har set, så bruger Bauhaus falske sten, der IKKE ser godt ud. Synes ikke, stenene kommer godt frem på dette billede. Men jeg leder som sagt efter stablede smalle sten. Cirka 1 cm brede sten.

http://www.dekora.se/?articleId=3070&lang=SE&topId=58.2
Dekora har superflotte facade sten, anbefaler alle at tage til deres udstilling som ligger ved hovedvej 27 mellem Gislaved og Anderstorp i vestlige Småland. De har hele deres sortiment, så det er muligt at se det i virkeligheden og meget af sortimentet er opstillet i forskellige miljøer!

Har kigget på Stenbolaget, Dekora og Flisaby. De har masse flot, men ikke det, jeg leder efter. Den som Norsk Steinmiljø er også mere letthåndterlig end mange andre natursten, eftersom den vejer næsten halvdelen af de fleste, som jeg har set på. Jeg er nemlig lidt bekymret for, hvordan mine vægge skal klare vægten af stenene.

Ardex: Skal prøve at ringe Stenbolaget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.