Hej
Jeg bor i et kædehus fra 70'erne. Det er to etager. I hallen vil vi udvide åbningen med ca. 20-30 cm og øge højden med ca. 10 cm. Når jeg har åbnet væggen, ser det ud som på billederne.
Reglerne på billedet er 45x70 mm.
Trappen går til højre på billedet.
Deroppe er der som to ”bjælker”, der er 35x120 mm. De ligger på den halve regel, som er udskåret. Problemet er, at den ene regel, der er ved åbningen, har enden af denne ”bjælke” (hvis det nu er en bærende bjælke?) ved sig. Hvis jeg flytter den, har den intet til at holde enden oppe.
Så er det en bærende væg, tror I?
Tak på forhånd!
Jeg bor i et kædehus fra 70'erne. Det er to etager. I hallen vil vi udvide åbningen med ca. 20-30 cm og øge højden med ca. 10 cm. Når jeg har åbnet væggen, ser det ud som på billederne.
Reglerne på billedet er 45x70 mm.
Trappen går til højre på billedet.
Deroppe er der som to ”bjælker”, der er 35x120 mm. De ligger på den halve regel, som er udskåret. Problemet er, at den ene regel, der er ved åbningen, har enden af denne ”bjælke” (hvis det nu er en bærende bjælke?) ved sig. Hvis jeg flytter den, har den intet til at holde enden oppe.
Så er det en bærende væg, tror I?
Tak på forhånd!
Hvordan ser det ud på venstre side? Du kan fordoble bærlinjen og skrue dem sammen..T TW67 sagde:
Tjek om kommunen har tegninger, det burde de have, hvis huset er fra 70'erne. Jeg ville ikke pille ved det der uden en konstruktørudtalelse. Det er også lidt svært, at trappen kommer op lige der. Den der søjle bærer nok også en del af trappens vægt.
Klik her for at svare





