P
Kan man støbe en plade med EPS cement ovenpå platonmåtte eller tilsvarende?

Jeg har i dag et hus med krybekælder på klippegrund, hvor en del af krybekælderen er blevet omdannet til kælder ved støbning af forskellige betonplader i lidt forskellige niveauer.

Jeg overvejer at bryde al beton op og lægge en platonmåtte i hele rummet. Da måtten danner en luftspalte, er der plads til evt. vand, der finder vej ind, kan løbe væk under måtten langs klippen ned mod en gulvafløb på det laveste punkt. (Ja jo. Jeg er i gang med at drænere om og skal tætne i bedst mulige omfang udefra. Bælter og seler. Vand, der finder vej ind, skal kunne løbe væk.)

Foruden fugtspærren vil jeg isolere mod jordkulden og også bevare kælderrummet.

Det er da muligt at støbe med EPS cement direkte på klippen og lægge måtten ovenpå, men tanken om en opfugtet plade, der ikke kan tørre, giver mig ingen ro.

Det er almindeligt at lægge celleplastisolering ovenpå en fugtspærrerulle, men her er underlaget ujævnt, og loftshøjden tillader ikke både udjævning og isolering.

Eller kan det tænkes, at der findes en anden måde at løse dette på?

P
Jeg talte i dag med en fyr hos EPS cement, og ifølge ham skal det ikke være noget problem at støbe oven på en platonmåtte. Metodikken er præcis den samme som ved en flydende konstruktion, med den eneste forskel at byggeplasten udskiftes med platon.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.