Hej har et stykke tid gået og overvejet mine stenskiver omkring ildstedet. Lige nu har rummet været renoveret i 3 år, og de er helt den forkerte farve efter min smag, så tanken er at farve de eksisterende for ikke at skulle ødelægge hele kakkelovnen. Har set nogle videoer fra USA, hvor de hælder epoxy på bordplader, er det passende til mit projekt? Er det noget man kan kaste sig ud i selv, eller findes der firmaer i Skaraborg, som gør dette?
Tak på forhånd

• Hjørnepejs med mørke stenskiver, hvide mursten og dekorationer, inkl. portrætfoto og kattefigur på gulv. Spørgsmål om at opdatere stenfarven.
Det sandsynlige svar er nej.
Uden at vide, hvor varmt det bliver, er det svært at give et bedre svar, men epoxy og varme fungerer ikke godt sammen.
Forstår jeg det rigtigt, at du vil bruge epoxyin som "farve" til stenen?

Jeg har kun set klip fra USA, hvor de hælder epoxy på bordplader og blander forskellige pigmenter i for at få effekter, så jeg tror, det skal være for at farve stenen. Er der en bedre fremgangsmåde uden at skifte sten?

E EchoCharlie sagde:
Uden at vide hvor varmt det bliver, er det svært at give et bedre svar, men epoxy og varme fungerer ikke godt sammen.
Er helt enig med hensyn til "plaster" og høj varme. Nu er det dog mit gæt, at den brune "stenhylde" ikke bliver nævneværdigt varm ved normal brænding, men det er naturligvis noget som TS ved bedst.

Jeg har selv en åben pejs med lignende "spisekrans" og den bliver slet ikke varm.

Velkommen hertil i øvrigt!

Nej varm bliver den ikke måske lidt lunken bare. Har jo prydnader i forskellige materialer der uden nogen problemer

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.