Renoverer et hus fra 1920. Alt skal gøres typ... Huset har nu fået nye rør. Fik fjernet asbestgulv, som også havde asbest i lim. Bliver derfor lidt bekymret angående 2 andre materialer.
1/Gulvet i garagen. Hvad er dette for et materiale, mon tro? Er ret blødt.
2/ troede det var en vådrumsmåtte i det store badeværelse, men når jeg river et stykke af, føles det mere som tapet...

Kan jeg ånde lettet op angående asbest i disse materialer, mon tro. Har ikke hørt om, at asbest findes i vådrumstapet. Tynd, bøjelig og let at rive af. Måske skulle jeg brænde et stykke?

Flere personer har undret sig over, hvad det er, der nu ligger som garagegulv direkte mod jorden. Nogen, der ved det?
 
  • Et stykke hvidt materiale med en ru overflade ligger på et bruntræet bord. Materialet er revet af, muligvis fra en vådrumsmatte.
  • Et garagegulv lavet af ujævnt materiale med løse stykker. Overfladen er ru og består af småsten og grus, lagt direkte på jorden.
  • Blåt flisemønster med bladtryk på en væg eller gulv i renoveret hus.
  • Synes
Ti HuT
  • Laddar…
Billede 1 ser ud som asbestmåtte, der plejer at sidde som brandsikring i fyrrum og bagved eltavler. Eller er det bagsiden af tapetet?
 
useless useless sagde:
Billede 1 ligner en asbestmåtte, der plejer at sidde som brandsikring i kedelrum og bag elcentraler. Eller er det bagsiden af tapetet?
Jep, blåmønstret forside og bagside tapet på billede.
 
Okay. Så er der med stor sandsynlighed ikke asbest i den i hvert fald.
 
  • Synes
Joselifine
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.