har læst en masse om det her, men har ikke fået klarhed i, hvad der gælder.
Man skal bore i fast materiale, hvilket jeg tolker OSB som.
Er det nok at bruge 30mm plugg og lime med silikone?
Jeg har set, at nogle anbefaler at bruge mollyplug, men hvordan skal man kunne bunde med silikone da?

Eller kan man bruge p400 mellem væg og liste og silikone i vinklen væg/liste?

Eller har nogen andre tips?
 
A
Bore et lille hul i flisen (forudsat at du har det) men ikke i OSB. fyld hullet med silikone og skru skruen i OSB. Bedre fastgørelse end i træ findes jo ikke.
 
Men skal jeg forankres i pladen eller skal jeg tage en længere skrue.
OSB+gips+tætningslag+klinker = 12+13+2+6 = 33mm

Er det nok at skrue i?
 
Ja, det er nok at skrue. Og en streng silikon på vægkonsollen, så sidder det der.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.