Stødte på denne væg. det er ingen grove regler, men 50*50 og de sidder 60cc.
væggen går mellem en ydervæg og en helt almindelig indvendig væg.

Hvad tror I, er den bærende?
Måske støtter den op i siden, men det er også mærkeligt, for det er et rækkehus
og det ligger i midten af rækken, men der er nogle af husene her, som
er helt fritstående, og det er måske dem, der har brug for denne konstruktion.
 
  • Trævægskonstruktion med 50x50 reglar, 60cc, inkl. krydsafstivninger, beliggende mellem ydervæg og indvendig væg i et radhus.
Sidder der diagonale regler der, eller er det stålbånd?
 
jepp diagonale regler, der er skåret til rimeligt god pasform mellem de lodrette regler.

på den ene side af væggen hænger der køkkenindretning, på den anden var der intet andet end en utrolig grim tapet, der nægtede at løsne sig, derfor ryger gipsen.

undrer fordi det er anden gang, jeg støder på en "bærende" væg, selvom jeg har fået forklaret, at der ikke er nogen bærende vægge i stueetagen, så ser det også ud på tegningen...skumt! men måske er det fordi, der findes nøjagtigt de samme huse, som er helt fritstående, at de gjorde, så alle fik disse vægge.

bygget -78 (gyldent årstal de der)
 
Har du ingen skitse "fra oven" så man ser, hvor væggen er placeret? Er det overetage?
 
Kan se bort fra den røde tekst
 
Væggen er sandsynligvis stabiliserende. Det vil sige forhindrer huset i at falde sammen som et korthus, når det blæser.

Men det er på den anden side en lidt usædvanlig løsning at bygge et vindkryds ved hjælp af "kortlingar"...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.