Hej, jeg har revet en bærende væg og skal afveksle den og undrer, hvilken størrelse jeg skal have på bjælken?

Der vil blive 5,6 meter mellem stolperne til bjælken, ovenpå er der et gulv til overetagen med gips, 49x175 reglar 600cc, spånplader + vinylgulv.

Naboen har gjort præcis det samme, der har de sat en IPE 180, men stoler ikke helt hundrede procent på tømrerfirmaer, når det gælder sådan noget.

N no_cigar sagde:
Hej, jeg har revet en bærende væg ned og skal skifte den ud, og jeg undrer mig over, hvilken størrelse jeg skal have til bjælken?

Det vil blive 5,6 meter mellem stolperne til bjælken, ovenover er der en etage til overetagen med gips, 49x175 bjælker 600cc, spånplader + vinylgulv.

Naboen har gjort præcis det samme, der har de sat en IPE 180, men stoler ikke hundrede procent på tømrervirksomheder, når det gælder sådan noget her
Indtast alt i ChatGPT, så får du svaret. Jeg gjorde det, da jeg skulle bygge en bærende væg, og den gav gode svar. At jeg så byggede med endnu mere sikkerhed, er jo en anden sag…

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
B
Du har brug for at vide, hvilke belastninger bjælken udsættes for, og derefter finde en dimension ud fra belastning og spændvidde

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.