Min personlige mening: En kæmpestor port er grim! Jeg forestiller mig, at den også er svær at håndtere (at den let bliver skæv, at den er tung osv.). Man vil måske ikke vise naboerne, hvad man har for affald eller lækkerier i den ene halvdel af garagen, og så er det godt at kunne have den ene port lukket.
Men skal du derimod køre tre SmartCar ind ved siden af hinanden, kan det jo være praktisk at slippe for en vægstump i midten.
Prisforskel?
Men skal du derimod køre tre SmartCar ind ved siden af hinanden, kan det jo være praktisk at slippe for en vægstump i midten.
Prisforskel?
Hvad mener du med stor port?
Jeg har to styk tremeters ved siden af hinanden, så alt er relativt ;D ;D
God weekend
/E
Jeg har to styk tremeters ved siden af hinanden, så alt er relativt ;D ;D
God weekend
/E
Kiggede lidt rundt på nettet efter priser, da jeg ikke har nogen anelse.
Fandt bl.a. en ledhejseport i hvid aluminium.
Priser:
2440x2000 8.765:- - x2= 17.530:-
4880x2000 17.736:-
Det bliver altså billigere med 2 porte i dette tilfælde. Jeg blev lidt overrasket, troede, at det ville være omvendt.
Har man en meget bred port langs hele en af væggene i garagen, hviler tagkonstruktionen i praksis på de tre øvrige vægge. Dette kan give problemer med, at taget bliver for tungt og synker ned, hvor garageporten er. Har man to porte, står der jo en bærende stolpe i midten af forvæggen og hjælper med at løfte taget. Uden den bør man overveje at have en ekstra stærk bjælke over den brede garageport.
Men du vil måske ikke have gavlen mod gaden, men på siderne af garagen.
Klart du skal have to porte. Hvor ofte vil man åbne HELE garagen samtidig? Er aldrig sket.
Desuden vil du snart have fyldt med ting i den ene halvdel af garagen, og de tingene vil falde ud hver gang du åbner din kæmpeport.
To porte skal det være. Fra 10kSEk per port får man en dør, har jeg for mig, men en bedre retningspris ligger nok omkring 20kSek.
Desuden vil du snart have fyldt med ting i den ene halvdel af garagen, og de tingene vil falde ud hver gang du åbner din kæmpeport.
To porte skal det være. Fra 10kSEk per port får man en dør, har jeg for mig, men en bedre retningspris ligger nok omkring 20kSek.
Klik her for at svare