Har plukket ned bliktaget på mit udhus, (gammel galvaniseret korrugeret plade), og tænkte spænde en trampdug, slibe rusten af samt oliere pladen for derefter at lægge den vejrbidte side nedad.
Til mit spørgsmål: fandt en pakke med Esse blankforzinket bondeskrue i værkstedet. Virker elektrogalvaniserede skruer virkelig udendørs, og på tag? Hvis ikke, hvorfor laver man så lige bondeskrue elektrogalvaniseret? Bruges jo kun for at tætne mod vandskader?!
P.S taget var tidligere sømmet i toppene, så bliver nu skruet i samme huller, men da jeg vender på pladerne, havner skruen i dalene.
Til mit spørgsmål: fandt en pakke med Esse blankforzinket bondeskrue i værkstedet. Virker elektrogalvaniserede skruer virkelig udendørs, og på tag? Hvis ikke, hvorfor laver man så lige bondeskrue elektrogalvaniseret? Bruges jo kun for at tætne mod vandskader?!
P.S taget var tidligere sømmet i toppene, så bliver nu skruet i samme huller, men da jeg vender på pladerne, havner skruen i dalene.
NejM Måke sagde:
nu til dags skruer man i daleneM Måke sagde:
Så nu når jeg kiggede igen tidligere i dag, så står der Rustfri/Forsinkede. Endnu mærkeligere, altså forsinket og rustfrit skal man jo ikke engang blande, og antager at enten skruen eller hovedet er rustfri, og vice versa forsinket… går så under alle omstændigheder ikke at have til taget, da det er forsinket.
Fandt dog et andet palet, som kun er blankforsinket. Burde kunne bruges, hvis man køber zinkfarve og pensler på hovederne (vil jo ikke have sorte eller hvide hoveder til gråt (forsinket) tag).
Fandt dog et andet palet, som kun er blankforsinket. Burde kunne bruges, hvis man køber zinkfarve og pensler på hovederne (vil jo ikke have sorte eller hvide hoveder til gråt (forsinket) tag).
Klik her for at svare