É
Kan man bruge elforzinket/blankforzinket indeni ydervægge? Eller regnes det som udendørs. Det er jo lidt i mellem, ikke rigtigt på den varme side men heller ikke udendørs...

Jeg tænker til fæste for syllen, samt nogle M20 gevindstang til en bærende stålsøjle. Varmforzinket/galvaniseret ser ikke ud til at kunne købes i de almindelige butikker, der er det elforzinket eller rustfrit der gælder.

Hvis vi ser bort fra det kosmetiske, behøves overfladebehandling slet ikke næsten nogen steder.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
É
Så du mener de blanke galvaniserede er gode nok i mit tilfælde?
Men du siger også det næsten aldrig er nødvendigt. Du mener rusten der bliver udendørs kun er på overfladen?

É ÉlPon sagde:
Så du mener de blankforzinkede duer i mit tilfælde?
Men du siger også det næsten aldrig er nødvendigt. Du mener rusten som bliver udendørs kun er på overfladen?
De huse der blev bygget for 70 eller 100 år siden havde blankspik(ubehandlet) og de har ikke haft nogle problemer med det så vidt jeg ved

É ÉlPon sagde:
Så du mener de blankforzinkede duer i mit tilfælde?
Men du siger også det næsten aldrig er nødvendigt. Du mener rusten som bliver udendørs kun er på overfladen?
Meget få situationer hvor fastgørelseselementet vil fejle før materialet omkring det ja. Under jorden eller vand måske. Skruer kan måske være en god idé at bruge en højere rustbeskyttelsesklasse udendørs, eftersom det kan blive svært at få dem af (hvis det er et problem).

Som fribygg skriver, blev alt spikret ubehandlet før i tiden, og der sidder stadig mange 100-årige facader oppe.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.