Cervus Elaphus
Hæftepistol bruger jeg til vindpap

Oki, tak alle

R Rolle85 sagde:
Er celleplast den billigste isoleringen? Hvor tyk er den tyndeste?
Glasull er billigst, celleplast findes fra 10mm men tynd gør ikke så stor forskel

Okay

Huset er 30m2, dvs 7,5m x 4m. Spørgsmålet er, hvor meget ekstra det ville koste at sætte celleplast på for eksempel 20mm tykkelse i huset?

Bare at regne på overfladen hvad der behøves. Regnet med ca 55m2 -> 77 plader a 600x1200

Priser for S80 Eps hos byggmax giver ca:
1400:- for 30mm 25,5:-/m2
3700:- for 100mm 67,3:-/m2

Gulv: 2000:- for 100mm
Tag: 2000:- for 100mm

Men husk på at celleplast ikke hjælper mod dit brandsikring. Går godt med glasuld men så skal du lave regelværk

Var inde og kiggede på byggmax. Celloplasten synes kun at komme i størrelsen 120x60cm. Mao har jeg brug for to sådanne stykker for at nå op til loftet. På 7,5 meter væg kræves altså 25 plader. Det ville betyde en omkostning på ca. 440 kr, hvis man vælger 30mm tyk celloplast? Lyder meget billigt, hvis dette kan give nogen isolering dvs? Grunden til, at jeg vil gå relativt tyndt, er for ikke at tage så meget plads fra selve indersiden af huset. Hvor stor er isoleringsforskellen på 30mm mod 50mm celloplast?

Fremgangsmåde:
Sætter jeg vindpap på indersiden af væggen først, så celloplast og så gipsplader?
Skruer man celloplasten fast i væggen eller limer man normalt?
Kan man skrue gipsen fast i celloplasten, eller skal jeg have længere skruer, der går igennem både gips og celloplasten og ind i fyrretrævæggen?
Jeg vil ikke skabe fugtproblemer i væggen.

Senest redigeret:
Vindpapp behövs ikke, hvis du bruger cellplast. Det enkleste er at sætte en klat cellplastlim, så de holder sig på plads, mens du monterer gipsen.

Brug lange skruer, så du klemmer cellplasten mellem gips og trævæg.

Isoleringen er proportional med tykkelsen, så 50mm giver 60% mere end 30mm.

• Synes
Cervus Elaphus
  • Laddar…
Hmm okay. Tak !

Men hvad sker der, når kold luft møder cellplastens yderside? Dannes der så kondens mellem cellplast og gipspladen og dermed skimmel?

Senest redigeret:
Jeg stiller mig lidt tvivlende over for at bruge celleplast i konstruktionen. Det føles lidt modsigende at bruge et ekstremt brandfarligt materiale i en brandklassificeret væg?

• Synes
kulle
  • Laddar…
Hmm hvad findes der for alternativer, hvis man ikke vil bygge med meget tyk isolering og ikke vil bygge regler?

Så, at de fandtes isoleringsplader på 45mm. Med hvad bygger jeg op de forskellige væglag da?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.