Jeg skal bygge en væg klassificeret i henhold til brandklassificering EI30. Dvs jeg skal bygge en lille hytte på 30m2, som er uisoleret, og som vi skal have som ekstra hus på sommerstedet.
Væggen består af 45mm tyk fyrretræ alene, kan man sætte almindelig gips på indersiden af væggen direkte mod fyrretræet eller skal man have noget imellem for at det ikke skal mugne eller lignende?

Mvh

Normalt kan man gøre det men spørgsmålet er om ikke slagregn vil gøre gipset fugtigt

Skal man lægge nogen fugtspærre mellem gips og træ? Byggefolie? Eller findes der tætningslag med isolerende egenskaber?

Senest redigeret:
Der findes pir isoleringsplader med gips på, hvis det er det, du er ude efter. Men den almindelige grund til dampspærre er kun nødvendig i boliger med meget isolering. Lager osv. behøver normalt ingen dampspærre, da fugtigheden indendørs er lav.

De er et 30m2 hus, som vi skal bo i om foråret og sommeren.
Men gips direkte på træet skal altså fungere?

Senest redigeret:
Ja, men hvis du kun har 45mm planker, tænker jeg, at regn kan komme i kontakt med gipsen, og det er ikke godt. Jeg ville nok lægge et stykke cellplast mellem gips og træ

Fungerer byggplast med?

Ja det bør det gøre, men er du sikker på, at du vil have væggen helt uisoleret?

Er celleplast den billigste isolering? Hvor tyk er den tyndeste?

Det er direkte uegnet at sætte byggplast på en uisoleret væg. Den kan forårsage store problemer. Plast må kun bruges i opvarmede huse. Så er det bedre at bruge en form for asfaltpap.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Vindpap?

AC 350 f.eks.

Ok, hvordan gør man i samlingerne for pappen? Søm, lim, tape med overlap?

Søm + overlap.

Ok

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.