kulle
men..... Diskussionen var jo, at du skulle slippe for at montere reglar, den isolering du linker til er almindelig regelskiva.

Men jeg får lægte i så fald da cellplasten er så brandfarlig som nogen skrev..

Fx, hvad er dette for isoleringsplader, det er vel glasuld? Findes der en passende lægte hvis man vil have en isolering som er måske 40mm tyk?

Senest redigeret:
Er det en eksisterende hytte du skal i orden?

Kør på reglar, eftersom du allerede har en væg så er det busenkelt. Bare søm dem i den eksisterende væg, læg isolering i og skru gipsen i reglarna.

Ok.
Huset er endnu ikke bygget nej, Huset kommer som et færdigt byggesæt.

Væggens dele: Trævæg, reglar, glasuld, gips, tapet. Bør jeg ikke have nogen dampspærre et sted?

Nå, men så er det jo lige så godt at lave en ordentlig regelvæg fra starten.

R Rolle85 sagde:
Bør jeg ikke have en dampspærre et sted?
Ikke hvis den skal være koldt stillet dele af året. Desuden er der så lidt isolering. Derimod bør du have en vindpapir indenfor trævæggen.

Huset anvendes kun i sommerugerne. Så da er væggen ifølge følgende orden:

Trævæg, vindpapp, regler med isolering imellem, gips, tapet.

Har du ikke et link, hvor man kan se, hvordan hytten ser ud? Er hytten ifølge leverandøren udformet, så den kan isoleres? Isoleringen vil man have på ydersiden af den homogene stamme. Udenpå denne vindpap, luftspalte og facade.

Senest redigeret:
Det var ikke så meget hjælp fra producenten om, hvordan man skal isolere deres hytter. Du bør måske ringe til supporten hos de større isoleringsproducenter for at diskutere, hvilke løsninger der kræves for at opnå EI30. Ser man på forskellige løsningsforslag, angives det mindst 70mm regel og mindst 2 lag plader på begge sider. Udadtil har du jo en ret tyk træstamme, som meget vel kan opnå samme niveau som 2 lag plader. Men ring og tjek, de kan sikkert beregne ud fra dine forudsætninger.

O
har ikke orket at læse hele tråden igennem, men er det bare EI30 du leder efter, så føles mange forslag helt unødvendige.
kontroller først, så din væg ikke allerede opfylder EI30, træ er utroligt godt ud fra et brandsynspunkt.
ellers kan du supplere med en minerat direkte på din væg så er du hjemme

Ja præcis, men tænkte at lægge isolering imellem, og der ved jeg ikke, hvordan jeg skal isolere den eksisterende trævæg.

O
stålreglar isolere med mineraluld mellem disse derefter dampspærre derefter overflade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.