Jeg vil bygge ud og forlænge taget på en kvist med spændvidden 6 meter. Jeg ønsker, at taget skal hænge ud yderligere lidt over 2 meter. Jeg vil ikke have nogen hanebjælker og vil ikke støtte med nogen stolper, det skal være frit hængende. Dette skal udgøre et halvtag over en terrasse.
Jeg overvejer at lave egne tagspær med 220*45 planker og sømplader og overvejer, om det er nok at lade tagspærene ligge på 3 stk. 220*45 planker, som jeg stikker ind gennem facaden og lader løbe så langt som muligt ind på loftet. En i kippen og to på hver side så langt ud som muligt. Der bliver så teglsten på taget.
Hvis I forstår, hvad jeg mener; fungerer selve konstruktionen? Rækker plankedimensionerne, eller er der brug for limtræ til at lægge tagspærene på?
Jeg overvejer at lave egne tagspær med 220*45 planker og sømplader og overvejer, om det er nok at lade tagspærene ligge på 3 stk. 220*45 planker, som jeg stikker ind gennem facaden og lader løbe så langt som muligt ind på loftet. En i kippen og to på hver side så langt ud som muligt. Der bliver så teglsten på taget.
Hvis I forstår, hvad jeg mener; fungerer selve konstruktionen? Rækker plankedimensionerne, eller er der brug for limtræ til at lægge tagspærene på?
Medlem
· Stockholm
· 4 638 indlæg
Hej, din løsning lyder helt urimelig, men ikke umulig. Du skal tale med en konstruktør. Mit gæt er, at du skal forankre dine påtænkte limträbalkar ned I grunden både i hjørnerne og langt ind i væggene, hjørnerne for tryk og væggene for træk.
/W
/W
Klik her for at svare