hej. jeg har lige fyldt op igen med betong i badrummet efter udskiftning af rør. hvordan er det med eftervanding? det blev maxit finbeton. det eksisterende gulv omkring er også beton, det er på jordniveau, plade på jord. jeg er lidt usikker på, om det er godt at eftervande, for så kan vandet vel løbe igennem ned i pladen og skabe fugt/skimmel? eller vil eventuelt sådan vand løbe igennem pladen og underliggende isolering og lignende? hvad tror I?

Nej, du behøver ikke eftervande det, og hvis du alligevel ønsker at gøre det, så vil du aldrig kunne få sådanne mængder vand til at gå gennem betonen, så du ville få problemer med fugt og skimmel.

Vand grundigt og læg plast over, så er det godt.

skal jeg lægge byggeplast over? læste noget om krybespærre. vandet kan jo løbe ned i samlingen mellem eksisterende beton og ny beton.

Tob_ekl, var det ikke dig, der skulle flydespartle efter to uger, og vi diskuterede, hvilken hurtig beton du skulle bruge? For maxit finbetong behøver at krympe i et par-tre måneder inden flydespartlingen, men du har måske ændret tidsplan.

tob_ekl sagde:
ska jeg lægge byggplast over? læste noget om krympspärr. vandet kan jo løbe ned i fugen mellem bef beton og ny beton.
Byggplast bliver fint. Vandet løber ingen steder, det er jo bare små pytter på gulvet, intet der løber.

jo jeg skal flydespartle badeværelset og det købte jeg abs 318 til, men finbetonen støber jeg igen med for gulvflade udenfor badeværelset. der skal jeg ikke flydespartle.

Aha, så forstår jeg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.