Hej, har behandlet en gammel pudset kældervæg med Möge-fri fra JAPE. Væggen er i ret dårlig stand og skal repareres og pudses op. Nu tænker jeg, at jeg måske skal benytte lejligheden til at gå over væggen igen med skimmel-fri for at være på den sikre side - men hvor lang tid skal man vente, før væggen er klar til at blive fikset? Skal den være helt tør? Den skal vel alligevel fugtes, når man går i gang? Vi vil pudse med hydraulisk kalkmørtel og senere male med kalkmaling eller silikatmaling. Det er et hus fra omkring 1925, og det burde således være bedst med kalkmørtel ifølge, hvad vi har læst. Dog er vi lidt interesserede i, om nogen har erfaring med weber dry renovation kælderpuds, om det kunne fungere for at modvirke fugt. Taknemmelig for alle (gode;) tips. Det føles meget komplekst det her med materialer til gamle huse...

Følger, men har også læst om Arden F5.
Findes der her nogen med erfaring?

A agl sagde:
Hej, har behandlat en gammal pudset kældervæg med Möge-fri fra JAPE. Væggen er i ret dårlig stand og skal repareres og pudses. Nu tænker jeg, at jeg måske skal gå over væggen igen med mug-fri for at være på den sikre side - men hvor lang tid skal man vente, for at væggen er klar til at blive lavet? Skal den være helt tør? Den skal vel alligevel fugtes, når man går i gang? Vi vil pudse med hydraulisk kalkmørtel og senere male med kalkmaling eller silikatmaling. Det er et hus fra omkring 1925 og burde således være bedst med kalkmørtel ifølge det, vi har læst. Dog er vi lidt interesserede i, om nogen har erfaring med Weber dry renovation kælderpuds, hvis det kunne fungere for at modvirke fugt. Taknemmelig for alle (gode;) tips. Det føles meget snørklet det her med materialer til gamle huse...
Hej,

Sidder i samme situation som I gjorde for nogle år siden. Hvilken mørtel brugte du, og har det fungeret godt? Har også kigget på Weber dry renovation i stedet for kalkmørtel men der ser ikke ud til at være meget info om det.

Taknemmelig for svar 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.