Hej. Købte nogle kvadrat Moelvens loft "regina" til at sætte i garderobeskabet. Der står i anvisningen, at det skal fastgøres med enten 1: skrue 4.2x35, 2: søm 1,7x35, 3: klammer 10x35, pr. 150mm.
Jeg har en dykkertpistol liggende et sted og 30-35mm dykkert.
Tør jeg fastgøre det med dem? Der er jo ikke de store hoveder på dem "sømmen". Kan jo skyde tætere.
Nogen der har erfaring med dette??
 
Er taget plant, så bør det være tilstrækkeligt at skyde det fast med dykkertpistolen, er du usikker, så kan du jo altid lime med montagelim mod det gamle tag også. Maskindykkert holder bedre, end man skulle tro.
 
Jeg har skudt en hel del tag op med 18g pistol, det sidder meget hårdere end man tror.
 
Jeg brugte en klammer(sømpistol)
Meget nemmere og der blev ingen "kratere" fra skruen....
 
Både 16g og 18g fungerer udmærket til loftpanel. Jeg har brugt cc60 på sømmeregler og bruger to søm på hver. Man kan også sømme skjult, men det er lidt mere besværligt og ærligt talt helt unødvendigt.
 
Det handler altså om hvide MDF plader 8x30x120 så vi ikke misforstår hinanden her..
 
Så ville jeg nok have brugt skrue eller klammerpistol. Men 18g måske fungerer.
 
nikasp
Trådloft:
Skyder du skævt gennem fjederen (skjult), når du har brugt 18g og længde, 50 mm? Vil helst ikke have, at noget skal kunne ses. Overvejer at sætte perlespont i loftet i sommerhuset.

hantverkare1 hantverkare1 sagde:
Jeg har skudt en del lofter op med 18g pistol, det sidder meget hårdere, end man tror.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.