Hej,
Har en overvejelse før det kommende murbyggeri. Jeg skal bygge med Megastone 150, og jeg overvejer behovet for at bruge drænrør bag muren. Jordforholdene består hovedsageligt af sand, og derfor føles behovet for rør tvivlsomt. Jeg vil lægge ca. 30 cm drænsten bag muren fra bærelaget og op til toppen. Muren vil falde fra lidt over en meter ned til ca. 20 cm. Vi har lige drænet om, og det er derfor, jeg føler, at behovet for rør ikke er så stort, for den gamle drænering havde bagfald på 15 cm ved brønden, og vi har aldrig haft nogen problemer med fugt nedefra i kælderen (et rum har stadig gulvet opgravet på grund af igangværende projekt med badeværelse).
Det, der bliver besværligt med rør, er, at jeg skal grave indkørslen op for at kunne komme til et lavere niveau i sådanne tilfælde, og det virker ikke så tiltalende.
Jer, der har erfaring med Megastone, eller andre støttemure for den sags skyld, hvordan har I gjort? Er det bare dumt ikke at få ordnet alt, når man nu er i gang? Jeg vil sikkert grave det ned alligevel for at få det gjort, men jeg ville lige tjekke med jer først.
Taknemmelig for idéer, erfaringer og tanker