Tidligere ejere har lavet en døråbning i kælderen i hvad jeg antager er en bærende væg. Væggen er lavet af betonhulsten, og åbningen har været der i nogle år mindst. Gulvet på overetagen (enplanshus bygget 1946) hælder lidt over denne døråbning.
Er dette en tilstrækkelig afstivning, eller bør jeg være bekymret? Plejer man at bruge fladjern sådan her?
Er dette en tilstrækkelig afstivning, eller bør jeg være bekymret? Plejer man at bruge fladjern sådan her?
Sent svar fra min side, sorry, men hvordan bør jeg gå til værks for at lave dette om? Det har jo sat sig, så må vel på en eller anden måde hæve det nogle millimeter og derefter veksle af korrekt.T tergo sagde:
Har ikke kunnet se, om der går en bjælke, der støtter sig over døråbningen, men håber ikke det. Dog at det bugter ned lidt tyder vel måske på, at det er en bjælke, der ikke får støtte?
Ja, måske. Dog sidder sømrækken ved siden af åbningen på den anden side af væggen. Og der er ret mange kraftige sømrækker i loftet, så dette burde være en af mange bærende gulvbjælker. At en ligger over åbningen i hjertevæggen er måske ikke så slemt, bortset fra sætninger dog. Det ser dog ud til at være stoppet, der har ikke været nogen ændring på 6 måneder i hvert fald.Centano sagde:
Klik her for at svare
