3,429 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
dobbeltgips - 1st 26mm?
Ja det var det jeg var lidt fundersam på, også at magneten falder bort når den bliver lidt slidt. Føles som jeg holder mig til min "gamle" gyprocskærer med dobbelte skær.byggare henke sagde:
Jeg har altid brugt en universalkniv og stållineal/retskive, og det har fungeret godt til mine småopgaver. Derefter har jeg brugt en almindelig trærasp. Når jeg skal lave ikke lige snit, hvor man skal skære ud kun en del af pladen, som ovenfor en dør, har jeg brugt min dårligste fukssvans.
Universalkniven er billig, linealen er god til alt muligt, raspen bliver nok snart sløv. Hvis du kun har en fukssvans, bliver det hurtigt din dårligste, når du har købt en ny.
Det, jeg vil sige, er, at man klarer sig meget godt med relativt enkle værktøjer. Men efter gipsarbejde er de ret garanteret sløve.
Universalkniven er billig, linealen er god til alt muligt, raspen bliver nok snart sløv. Hvis du kun har en fukssvans, bliver det hurtigt din dårligste, når du har købt en ny.
Det, jeg vil sige, er, at man klarer sig meget godt med relativt enkle værktøjer. Men efter gipsarbejde er de ret garanteret sløve.
Et tip er at tage og købe den billigste stiksav du kan finde hos f.eks. jula samt savklinger, kap dem til den længde du behøver fx 13mm som en gipsplade er, så kan du køre på vægge uden at save i reglar, godt hvis man skal save et stykke ud af væggen, stykket bliver lige og fint og kan sættes tilbage igen eller bruges som skabelon, eller hvis man har brug for at gøre som magnu save et stykke ud men er for doven til at bruge fukssvans 
Senest redigeret af en moderator:
Klik her for at svare