Nu er det jo for sent for dig men jeg købte tidligere en badeværelseshylde i glas som har ret diskrete "klodser" som monteres på væggen. Jeg skruede klodserne op-og-ned så de gemtes bag højttaleren.
Den hylde skulle kunne klare 20 kg har jeg for mig. Købte den på Hornbach eller Bauhaus (kan ikke huske hvilket).
For sent måske, men jeg satte sådan nogle i en murstensvæg. Brugte sådan en 2-komp cement i tube, sidder utrolig godt. https://www.svenssons.se/p/hyllor-sk%C3%A5p-och-f%C3%B6rvaring/hyllsystem/exilis-aluminium-118-cm/45308004001
Findes der ikke "nøglehul" til at skrue på højttaleren ellers?
Jeg har (forsøgt at) montere hylder med lignende beslag som vist tidligere i tråden, men de var for svage, så jeg måtte sætte en anden variant (jeg knækkede den gevindskårne del, før den havde bundet).
Testede: http://www.theofils.se/produkt/Konsol-32014--22978.aspx
Men det ser ud til, at I alle har små fjuttiga centrer
Jeg har en B&W LCR600, som er 31 cm dyb og vejer lidt for meget (12,5 kg). Men lige nu overvejer jeg stærkt at købe en mindre center, det er nok den bedste vej fremad....
Ser flot ud, men der er et par problemer, selve holderen optager plads på hyldeplanet, hvor højttaleren skal være. Det ser ud som om, man skal bruge en hylde, hvor man lægger højttaleren?
Havde desværre ikke kunnet stole på lim og desuden hvis det virkelig havde holdt godt så vil væggen nok ikke blive særlig pæn bagefter. Derimod, kan man sætte den med 2-4 skruer så havde det ikke været dumt men jeg finder ingen beskrivelse så ingen anelse om hvordan det fungerer.
13th Marine, de sidste du peger ud ser ikke så dumme ud, nok lidt meget gods måske, men hvis det er stabilt, kan man sikkert leve med det. Måske kan det være noget til det andet rum, hvor jeg har gips, jeg må kigge, når siden du linkede til er online igen.
Det fine med dem, du peger ud, er, at de kan justeres, hvilket er et plus, hvis de skal sidde i beton, for der vandrer boret gerne en del.
Findes der ikke "nøglehul" til at skrue på højttaleren ellers?
Jeg har (forsøgt) at montere hylder med lignende beslag som vist tidligere i tråden, men de var for svage, så jeg måtte sætte en anden variant (jeg brækkede altså den gevindede del af, inden den nåede bunden).
Testede: [link]
[billede]
Endte med: [link]
[billede]
Ser nu, at den sidste er alt for kort desværre, ellers så den ud til at være det bedste alternativ for mig. Nu overvejer jeg en sådan som denne i stedet (30x30 cm):
Jeg tror ikke på at manipulere selve højttalerkabinettet, dels mister de meget værdi (især hvis de er finere) og dels så skal der sandsynligvis til rimelig grove skruer for at fastgøre ophængning, som kan holde til vægten.
Har du billeder af det, du har gjort, så man forstår bedre?
De minder en del om dem, Bauhaus sælger fra Habo, som hedder Duraline
Egentligen havde jeg hellere købt Habo's, men de findes desværre ikke her i byen.
Efter at have pakket Biltemas version ud, kan man konstatere, at det faktisk er metal, men det er alligevel ikke særlig solidt, presser man sammen, svajer det noget, dvs. væggene er relativt tynde. Dog skal hylden ligge ovenpå, og så bliver trykket i den anden retning, hvilket sikkert holder bedre. Kan også konstatere, at det er simple plastskiver, der trykker mod selve hyldefladen, men det bør ikke spille nogen større rolle. På Duraline ser det ud som gummi af en klart grovere dimension.
Eftersom disse skal sættes i gipsvæg, bliver det med ekspansionsskruer (i stedet for de træskruer, som medfulgte) og i dette tilfælde Biltemas M6 eller som de egentlig hedder E6. Disse passer faktisk præcis ind i hullet på beslaget, men det er lige akkurat, de skal gænge sig igennem. Jeg håber, at disse ekspandere gør, at konsollerne faktisk klarer mere end den angivne vægt på 20 kg, hvis katten skulle få den idé at hoppe derop.
Jeg har også købt en hylde fra Biltema ifølge følgende:
Denne hylde er skåret på midten, da konsollerne angiver max 400x200 hyldeplan, og jeg har også nået at male et lag med mat loftmaling.
Desværre opdagede jeg først nu, at det faktisk er limtræ, undrer om det virkelig holder? Nogen, der ved? Må jeg måske købe en solid hylde i stedet?
Jeg har ialtfald regnet ud, at højttaleren kommer til at være ca. 3,5 cm fra væggen på grund af hvordan konsollerne ser ud, når hylden er 20 cm bred, betyder det, at hyldefladen slutter ca. 3,5 cm før højttaleren. På siderne bliver der ca. 5 cm på hver side. Det er altså min tanke, at hyldefladen er noget mindre end selve højttaleren.
Det ser ud som at hylden hælder MEGET her, men tænk på at billedet i sig selv er ret skævt.
Man kan se her, at beslaget underlæbe ikke ligger helt mod brættet, selv om den sidder godt skruen i væggen. Enten skyldes dette, at ekspansionsbeslaget har en ring, der skubber beslaget nogle mm eller så er konsollen fra Biltema af dårligere pasform (hvilket ikke ville være overraskende)
Man kan se her, at de 2 der sidder men ekspander sidder et lille stykke fra væggen. Et alternativ er måske at banke ekspansionsbeslaget mere ind, men man vil samtidig ikke sprække gipsvæggen, hvor et stort TV hænger.
Selve hyldeplanet sidder godt, det kan ikke rykkes ud, men det svajer en del, når man lægger center på den. En del af svajet er, at læben under pladen differerer med et par mm, og når vægten lægges på, kommer brættet ned til læben. Man kan se her, at vaterpasset siger, at det hælder en hel del.
Det jeg overvejer, er metalekspandere, de jeg brugte var fra 13-26, de var lavet til dobbelt gips. I mit tilfælde har jeg 16 mm, hvilket sandsynligvis medfører, at benene ikke lægger sig fladt mod gipsen, men spidserne i "knæene" borer sig lidt ind i stedet? Så vidt jeg ved findes der ingen ekspandere lavet til netop 16 mm men kun 13 eller 25, dvs. enkelt eller dobbelt. Havde jeg fået fat i passende ekspandere, så havde det sandsynligvis ikke svajet overhovedet, og man havde heller ikke hørt, at den kræver sig ind i gipsen.
Hvad tror I, holder dette? Eller skal jeg se nærmere på fastgørelsen?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.