Hej!
Er virkelig nybegynder i alt hvad byggeri hedder, men er lidt sådan at jeg gerne prøver at løse problemet selv, dog vil jeg absolut ikke gøre noget som jeg ikke er sikker på at det skal holde. Skal bygge en hems i min lejlighed i den ene del af et rum som er 6x4m, så længst inde mod den ene kortside, skal være ca. 2m ud i rummet og mellem væggene bliver det jo således cirka 4m.
Jeg har tænkt mig at det bliver som et loft under hemsen, og et gulv over, der hvor sengen er nedsænket i gulvet, så selve profilen på hemsen bliver ca. 30cm eller noget sådant, nu er spørgsmålet lidt omkring dimensionering og fastgørelse.
Har overvejet lidt omkring at sætte bjælkesko med ekspansionsskruer i væggen, er ikke helt sikker på om det er beton eller mursten i væggen, er det mursten måske en anden fastgørelse skal laves. Den inderste bjælke kan jo fastgøres mod kortsiden på væggen, og så er min tanke at det bliver en 30 cm ud i rummet, så pause for sengen, sengen er tænkt 140cm så næste bjælke bliver 170cm ud, og den sidste 200 ud. Spørgsmålet er lidt om denne konstruktion ville fungere, samt lidt tanker omkring dimensionering af bjælkerne, vil jo være virkelig sikker på at det holder. 45x225-laminattræ et sted, kan det være fornuftigt fx hvis nu øvrige synes ok.
Indsætter en meget enkel skitse som jeg meget smukt har skabt i paint
I selve seng-området bliver det sandsynligvis en ramme rundt langs bjælkerne som madrassen kan hvile på.