Hej!

Overvejer at lave et indgangstag til hoveddøren og har fundet en skitse, jeg har tænkt mig at bruge. Men er lidt usikker på længden af konsollerne, der skal fastgøres til væggen, og hvor langt udhænget skal være, er der nogen, der har en idé her?

• Skitse af et entrétag med detaljer om beslag og materialer, herunder 6 mm hærdet glas, silikone, gummiliste og konsol i fyrretræ.
T
Du har jo målene på konsollen og kan måle den på billedet (hvis du udskriver det) og så sammenligne med længden på de forskellige stykker. Hele taget bør jo gå ud længere eller i det mindste lige så langt som døren er bred, så den kommer under tag, når du åbner døren.

• Synes
JF.
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Du har jo målene på konsollen og kan måle den på billedet (hvis du printer det ud) og så sammenligne med længden på de forskellige stykker.
Hele taget bør jo gå ud længere eller i det mindste lige så langt som døren er bred, så den kommer under tag, når du åbner døren.
Problemet er vel, at billedet ikke behøver at være i skala, men kan tjekke det 👍🏻

T
Jeg ville tro, at forholdet mellem bredde og længde er korrekt, så hvis 70 mm i virkeligheden er en visse mål på billedet, kan du bruge det til at beregne længden på pinden og hvor langt fra enden på tagfaldet, som støtten møder osv.

Den type illustrationer er ofte veludførte, og hvis de har "snydt" med nogen længde, viser de det eller skriver det.

• Synes
JF.
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.