Hej!


Jeg har en Maskinhall, hvor jeg gerne vil bygge en isoleret sektion indvendigt, hvor "loft"/"entresol" overetagen kan klare opbevaring af lidt tungere objekter (Opbevaringshylder + en flok motorcykler).

Jeg har indtastet de ønskede mål osv. i Svensktträ Entresol-kalkulator med den tungeste belastning de havde, som jeg tror burde klare den belastning, der er tænkt. Jeg vedhæfter et billede af dimensioneringen.

Diagram af maskinhallens dimensionering med træbjælker og søjler for en entresol; specifikationer og beregnet belastningsevne for loftet er inkluderet.

Dog beregner den med limtræsstolper og 3 bærende bjælker af limtræ i ret grove størrelser. Mit spørgsmål er så, om der findes nogen, der kan hjælpe mig med at beregne, om man kan gå ned i størrelse på den forreste og bageste bærende bjælke, hvis man beregner, at der bliver vægge rundt om det hele i stedet for kun stolper? Og er 120mm regler i disse vægge for svage i denne situation?

Selv om hele sektionen er 4x8m, vil den blive opdelt i to rum à 4x4m.

Så hvis der findes en bygningsingeniør, der kunne tænkes at regne på dette for en lille sum penge, ville det være velkomment!
 
  • Synes
Byggkonsult89
  • Laddar…
B Broberg5 sagde:
Hej!


Har en Maskinhall där jag ønsker at bygge en isoleret sektion, hvor "loft"/"entresol" på overetagen skal kunne klare opbevaring af lidt tungere objekter (Opbevaringshylder + et par motorcykler).

Jeg har indtastet de ønskede mål osv. i Svensktträ Entresol-beregner med den tungeste belastning, de havde, som jeg tror bør klare den belastning, der er tænkt. Vedhæfter billede af den dimensionering.

[billede]

Det tager dog højde for limtræssøjler og 3 bærende bjælker af limtræ i ret store størrelser. Mit spørgsmål er så, om der er nogen, der kan hjælpe mig med at beregne, om man kan nedskalere størrelsen på den forreste og bagerste bærende bjælke, hvis man regner med, at der kommer vægge rundt om i stedet for bare søjler? Og er 120mm reglar i væggene for svagt i denne situation?

Selvom hele sektionen er 4x8m, vil den blive delt op i to rum á 4x4m.


Så hvis der findes en bygningsingeniør, der kan tænkes at beregne dette for en lille sum penge, er det velkomment!
Hvordan er det gået med dette projekt? Hvordan blev resultatet?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.