Vi skal bygge lade/garage/værksted/stald på ca 220 m2 i målene 28x8 m.
Højde til hammerbånd ca 3.50 m.
Vi kører 45 graders vinkel på spærrede, så højden til rygningen kommer vel på ca 8 m.
For at spare, vil vi støbe en såle (i hvilken vi kan støbe plade i fremtiden).
Hvad jeg tænker på er: Hvor bred og dyb skal jeg lave sålen, så den bærer? Hvilke dimensioner kræves der på armeringen? Hvor tæt skal armeringen ligge?
Jeg ville være meget glad, hvis nogen med erfaring kunne guide mig i emnet!

I min verden plade = sål.

Men du tænker kun på at støbe en kantbalk.

Min far var også nærig, så på to lagre er kantbalken begyndt at vælte.
Han var nok lidt nærig med underlaget også.

Hvis det skal fungere, skal der være en solid fod under jorden, så det ikke vælter; tænk at foden skal komme lige under syllingen.
Det er nemmere at støbe helplade nu, men det går mere beton nu, deler du arbejdet op, går det i alt mere beton.
Kun kantbalk skal formes dybere og på begge sider af balken.

Støber du gulv efterfølgende, skal alt ryddes ud.
Betonbilen skal enten køre ind, og I armerer efterhånden, eller I pumper betonen ind.

Min mening er, at bygninger skal have et godt fundament at stå på, og at taget er tæt; resten er ikke lige så vigtigt og kan altid rettes senere.

Protte

prototypen sagde:
I min verden plade = sål.

Men du tænker kun på at støbe en kantbjælke.

Min far var også nærig, så på to lagerrum er kantbjælken begyndt at vælte.
Han var nok lidt nærig med underlaget også.

Skal du få det til at fungere, så skal der være en solid fod under jorden, så det ikke vælter, tænk på, at foden skal komme lige under remmen.
Det er nemmere at støbe en hel plade nu, men der går mere beton nu, opdeler du arbejdet, går der totalt mere beton.
Kun kantbjælke skal formes dybere og på begge sider af bjælken.

Støber du gulv senere, skal alt ryddes ud.
Betonbilen skal enten køre ind, og I armerer efterhånden, eller pumpe betonen ind.

Min mening er, at bygninger skal have et godt fundament at stå på, og at taget er tæt. Resten er ikke lige så vigtigt, det kan altid ordnes senere.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.