Jeg skitserer let på en Attefall, hvor jeg leger med tanken om at have en altan/træterrasse på taget. Hvilke regler vil I bruge i stommen til dette projekt? Er 45x120 med en afstand på 60 cm ok?
Hvilket er det mest kritiske moment?
Hvilket er det mest kritiske moment?
Moderator
· Stockholm
· 57 885 indlæg
Hva?
Problemet handler ikke om dimensioner i væggene, men om tagbjælker. Havde du tænkt på at mure en hvælving, som i en gammel kirke?
Problemet handler ikke om dimensioner i væggene, men om tagbjælker. Havde du tænkt på at mure en hvælving, som i en gammel kirke?
Har bygget lidt ud, og spændet var 540, havde ikke plads til mere end 220 i højden, det var ikke nok, så det måtte blive en understøtning. Kigger man på Moelvens dimensionsberegningsstøtte, så bliver det tyndeste kerto-alternativ KERTO-S 45x300.
Det er for et gulv indendørs uden snelast osv..... 45x120 bærer nok næppe taget uden noget ovenpå, så med den spændvidde bør du ikke gætte, men få hjælp af en konstruktør..
Det er for et gulv indendørs uden snelast osv..... 45x120 bærer nok næppe taget uden noget ovenpå, så med den spændvidde bør du ikke gætte, men få hjælp af en konstruktør..
Hvilken dimension ville I have haft på reglarne i væggen?
EDIT; En konstruktør er nok ingen dum idé! Man vil jo ikke have, at det skal blive som med husbåden i Malmö, der kæntrede på grund af for mange mennesker på dækket.. !
Har aldrig hyret en sådan før, men de er søgbare på ordet Konstruktør? Men jeg leger lidt "bare" med tanken indtil videre.
EDIT; En konstruktør er nok ingen dum idé! Man vil jo ikke have, at det skal blive som med husbåden i Malmö, der kæntrede på grund af for mange mennesker på dækket.. !
Har aldrig hyret en sådan før, men de er søgbare på ordet Konstruktør? Men jeg leger lidt "bare" med tanken indtil videre.
Senest redigeret:
Klik her for at svare