I nogle uger nu er noget begyndt at banke i loftet. Først lidt let. Så hårdere og hårdere. Og oftere. Det høres værst i stuen. Der er 3,80 til loftet. Huset er et Myresjöhus =træ med tagsten fra 2005.
Det larmer meget. Som om nogen var på loftet og slog med en tung plastklub mod skorstenen.
I går vibrerede huset næsten. Det lød sådan, som om nogen trak en tung bjælke (skurede i ca. 1 sek) 2 gange. Meget ubehageligt!
Havde min ven, som besluttede at optage det. 2 slag lykkedes han at optage. Ikke skrabelyden.
Det er altid efter kl. 12.30, dette begynder.
Ringede til FB. De sagde, at jeg selv skulle undersøge det.
Det samme sagde en inspektør til mig. Han ville ikke engang komme og kigge...
Edit. Har ingen idé om, hvordan man vedhæfter en lydfil...
Det larmer meget. Som om nogen var på loftet og slog med en tung plastklub mod skorstenen.
I går vibrerede huset næsten. Det lød sådan, som om nogen trak en tung bjælke (skurede i ca. 1 sek) 2 gange. Meget ubehageligt!
Havde min ven, som besluttede at optage det. 2 slag lykkedes han at optage. Ikke skrabelyden.
Det er altid efter kl. 12.30, dette begynder.
Ringede til FB. De sagde, at jeg selv skulle undersøge det.
Det samme sagde en inspektør til mig. Han ville ikke engang komme og kigge...
Edit. Har ingen idé om, hvordan man vedhæfter en lydfil...
Senest redigeret:
Det er sandsynligvis en løs plade på taget, når det slår, gå ud og kig. Det plejer at kunne ses ret godt, hvad der bevæger sig, kan være hvilken som helst plade, der er løsnet lidt. At sætte fast er oftest enkelt. Hører til normalt vedligehold, man selv gør som husejer.
U Urban J A sagde:
Vi har været deroppe og trukket i plader. Det kunne dog ikke høres. Alt virker ok. Det du siger lyder rimeligt.
Klik her for at svare