3,161 læst ·
7 svar
3k læst
7 svar
Det blæser ind. Hvad skal jeg tætne sprækken med (lidt fuge skum, fugemasse, gipsbrug)?
Jeg har fjernet tapetet i et rum på førstesalen. Og jeg kan se, at hjørnerne ikke er spartlet med strimmel. Der er sprækker på nogle millimeter i hvert hjørne.
Jeg føler, at der blæser kold luft ind i sprækken i hjørnet. Jeg vil ikke have kuldebroer, når jeg tapetserer om senere.
Hvad skal jeg tætne sprækken med (lidt fugeskum, fugemasse, gipsmørtel)?
Jeg føler, at der blæser kold luft ind i sprækken i hjørnet. Jeg vil ikke have kuldebroer, når jeg tapetserer om senere.
Hvad skal jeg tætne sprækken med (lidt fugeskum, fugemasse, gipsmørtel)?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Fugeskum eller blød fugemasse, ikke gipspuds (hvis det ikke er et stenhuse).
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Nu til dags findes der masser af isocyanatfri fugeskum. Desuden er det netop under hærdningen, at isocyanater dannes. Hærdet skum er ufarligt.
Sprøjter man med fugeskumspistol og mundstykke, er det heller ikke noget problem at lægge et par mm tykke strenge. Men på den anden side er det to mm, vi taler om, og det bliver næppe en kuldebro at tale om med akrylfuge heller.
Sprøjter man med fugeskumspistol og mundstykke, er det heller ikke noget problem at lægge et par mm tykke strenge. Men på den anden side er det to mm, vi taler om, og det bliver næppe en kuldebro at tale om med akrylfuge heller.
Ud over som JOW siger, at det nok er svært at få ind skum i en så smal sprække, så ville jeg afhængig af materiale/konstruktion være lidt forsigtig med fugekskum. Risikoen er, at det ekspanderer inde i konstruktionen og forårsager uønskede effekter.
Klik her for at svare