18,129 læst ·
22 svar
18k læst
22 svar
Den nye trappe fryser i stykker!
Nej, ingen speciel dræning omkring trappen. Trappen er bygget med murede lecablokke på en støbt sokkel, uden armering. Men rundt om trappen blev der ikke lavet nogen speciel dræning. Der er lagt ny stensti, først med fiberdug og derefter sand, som blev pakket, og så nye betonsten i et pænt mønster.
Burde der have været nogen dræning omkring trappen?
Burde der have været nogen dræning omkring trappen?
Jeg ville nok have lagt dræning rundt om trappen fra starten. Vand har en god evne til at kunne "klatre" kapillærkraft.ToryKulan sagde:Nej, ingen speciel dræning rundt om trappen. Trappen er bygget med murede letklinkerblokke på en støbt sål, uden armering. Men rundt om trappen blev der ikke gjort nogen speciel dræning. Der er lagt ny stenbelægning, først med fiberdug og derefter sand, som blev komprimeret, og derefter ny betonsten i et pænt mønster.
Burde der have været noget dræning rundt om trappen?
Har været på Hjem og Villamessen i dag. Lidt kedeligt som sædvanligt, men der var en, der solgte dette produkt http://duracoat.se/info/132/DuraTrapp
Tror I, at det ville være en mulig måde at reparere trappen på? Så tænker jeg, at man bare fjerner den gamle puds og fylder siderne med denne to-komponentspartelmasse og lægger stenen i spartlingen.
Vi har jo stadig ikke kontaktet den, der udførte arbejdet og reklameret skaden, men det kan være godt selv at have en mening om, hvordan skaden skal repareres, når vi tager diskussionen op.
Tror I, at det ville være en mulig måde at reparere trappen på? Så tænker jeg, at man bare fjerner den gamle puds og fylder siderne med denne to-komponentspartelmasse og lægger stenen i spartlingen.
Vi har jo stadig ikke kontaktet den, der udførte arbejdet og reklameret skaden, men det kan være godt selv at have en mening om, hvordan skaden skal repareres, når vi tager diskussionen op.
Man kan ikke bygge en trappe i Leca, det suger til sig vand som en svamp. En trappe skal armeres og støbes i en meget stærk mørtel.ToryKulan sagde:Har været på Hjem og Villamessen i dag. Lidt kedeligt som sædvanligt, men der var en, der solgte dette produkt [link]
Tror I, det ville kunne være en mulig måde at reparere trappen på? Så tænker jeg, at man bare slår den gamle puds af og spartler siderne med dette to-komponentsspartel og lægger stenen i det spartel.
Nu har vi jo stadig ikke kontaktet den, der har udført arbejdet og reklameret skaden, men det kan være godt selv at have en mening om, hvordan skaden skal repareres, når vi tager diskussionen op.
Før hed det klasse A mørtel, men jeg tror, det er et nyt klassificerings-system nu.
En rigtig armeret (jernene mindst 5 cm indenfor betonfladen) trappe tåler at blive saltet hele vinteren.
Ellers ville man jo ikke kunne salte broer.
Reklamer trappen, det er en opfundet konstruktion.
Vil du have mere kød på benene, lån hus ama på biblioteket og læs op på, hvordan en trappe skal konstrueres (hvilket egentlig ikke er din opgave, da du har købt denne service).
Snak. Klart man kan bygge en trappe i leca.
Klik her for at svare