Har et større soveværelse på førstesalen som i dag deles af sønnen og kontoret. Tanken er at dele dette rum ved at sætte en skillevæg op. I forbindelse med dette skal der også laves en ny døråbning, så man kan komme ind i rummene fra gangen.
I dag er der et parketgulv i rummet, som er godt og tanken er at det skal blive liggende. Mit spørgsmål er om jeg behøver at fjerne/sav en del af dette for at lægge en regel på gulvet eller om jeg kan lægge en regel direkte på parketgulvet?
Tager også gerne imod tips til konstruktion, døråbning, godt at tænke på m.m.
I dag er der et parketgulv i rummet, som er godt og tanken er at det skal blive liggende. Mit spørgsmål er om jeg behøver at fjerne/sav en del af dette for at lægge en regel på gulvet eller om jeg kan lægge en regel direkte på parketgulvet?
Tager også gerne imod tips til konstruktion, døråbning, godt at tænke på m.m.
Reglen, der lægges på gulvet og den, der holdes mod loftet, behøver ikke at blive skruet/naglefast, men de spændes fast med de stående reglar. Hvis den nye væg skal gå mellem to eksisterende vægge, kan man skrue/nagle begge horisontale reglar fast med en vinkel/platjern i hver ende (så man slipper for at holde reglarne under montage), derefter skruer/nagler man de ydre stående reglar fast i de eksisterende vægge. På denne måde bliver der kun huller i væggene.
Tak for svaret! Så bliver gulvet intakt, og det har stadig mulighed for at bevæge sig 
Der er en tanke om at beholde tapet og farve på eksisterende vægge og lave den nye væg som fondvæg. Er det muligt, eller bliver der en grim samling mellem den nye væg og den eksisterende?
Der er en tanke om at beholde tapet og farve på eksisterende vægge og lave den nye væg som fondvæg. Er det muligt, eller bliver der en grim samling mellem den nye væg og den eksisterende?
Burde ikke være umuligt at få lavet en fondvæg uden at skulle gøre noget ved de eksisterende vægge, men det kræver nok lidt finesse ved tapetseringen og nogen/nogle millimeter vil nok stikke ind på den gamle væg, hvis man vil have det helt tæt i hjørnet..
Klik her for at svare